Personenalarmeringpersonenalarmering noodknop alarmoproep


Met personenalarmering kunt u eenvoudig direct hulp inschakelen. Dat is nuttig als u alleen woont, zich minder veilig voelt of klachten hebt. In dit soort situaties is het niet altijd mogelijk via de telefoon andere mensen te alarmeren. Dan is het een veilig en prettig idee dat er andere manieren zijn om eenvoudig direct hulp te kunnen inschakelen. Dat kan via onderstaand aanbod van 'personenalarmering’.

Lees hier alles over de mogelijkheden:

1. Wat is het? Personenalarmering werkt eenvoudig met een klein apparaat, dat u altijd bij u draagt. Bijvoorbeeld als hanger om uw hals of als een horloge om uw pols. Via een knop op het apparaatje kunt u hulp van anderen oproepen zodra dat noodzakelijk is. Degene die uw alarmoproep ontvangt kan hulp voor u inschakelen. Het is nuttig wanneer u niet bij uw telefoon kunt komen of een nummer kunt kiezen om de de hulp van politie, brandweer, ambulance of een naaste in te roepen. U hoeft alleen maar op een knop op het apparaatje te drukken. En soms is dat niet eens nodig. Dan gaat het alarm geheel automatisch af.

2. Voor wie is het? Personenalarmering is geschikt voor iedereen zich onveilig voelt in de eigen woning en bang is geen hulp te kunnen inschakelen als hem of haar wat overkomt. Dat kan zijn als iemand zonder partner woont en bang is om te vallen zonder weer overeind te kunnen komen. Of voor mensen die klachten hebben die tot onverwachte benauwdheid, duizelingen of angst kunnen leiden.

3. Hoe werkt het? Wanneer u iets overkomt, kunt u op de knop drukken die u om uw hals of pols hebt. Hierdoor vindt een alarmoproep plaats. U kunt zelf kiezen waar de oproep terecht komt.

  • Dit kan bijvoorbeeld een familielid, buurvrouw of mantelzorger zijn. Dat wordt ook wel 'sociale alarmering' genoemd. Wanneer de persoon uit uw netwerk niet beschikbaar is, gaat het alarmsignaal door naar de tweede of volgende persoon.
  • Uw oproep kan ook naar een zorgorganisatie gaan. Veel zorgorganisaties bieden professionele alarmering aan. Vervolgens kunt u met degene die uw alarmoproep ontvangt spreken. Hij of zij kan vragen wat er is gebeurd en advies geven. Indien nodig kan hij/zij zelf komen of de juiste hulp inschakelen.
  • U kunt er ook voor kiezen de melding naar een alarmcentrale te laten sturen. Deze is gegarandeerd dag en nacht bereikbaar. Wanneer de oproep bij een alarmcentrale terecht komt, zal deze nagaan welke hulp gewenst is en de hulp voor u regelen. Dat kunnen mensen uit uw eigen netwerk zijn of professionele hulpverleners, zoals een huisarts. Bij een alarmcentrale moet u zich eerst inschrijven, zodat men het een en ander van u weet. Zoals uw adres, de bereikbaarheid van uw sleutel en informatie over eventueel medicijngebruik. Ook geeft u toestemming dat de centrale deze informatie mag doorgeven aan hulpdiensten, zoals ambulancepersoneel.

4. Welke functionaliteiten zijn er? Het ene apparaat heeft meer mogelijkheden dan de andere. De belangrijkste functionaliteiten op een rij:

  • Luisteren en spreken: Sommige apparaatjes werken via een kastje bij de telefoon of in de meterkast. U kunt dan alleen spreken en luisteren wanneer u in de buurt van dat kastje bent. Zender en ontvanger zijn meestal erg gevoelig, dus u kunt in huis een behoorlijke afstand overbruggen. In grote huizen kunt u meerdere kastjes plaatsen. In grote woningen zonder meerdere kastjes, kunt u alleen een alarmsignaal uitzenden, waar de ontvanger naar moet handelen. Er zijn ook mobiele systemen waarmee u overal in en om huis kunt luisteren en spreken. Ook als u bijvoorbeeld in de tuin of in een kamer ver weg in een groot huis bent. Bij dit systeem praat en luistert u via het apparaatje. Vandaar gaat het signaal rechtstreeks naar de contactpersoon.
  • Automatisch alarm: Het kan voorkomen dat u niet in staat bent om op de knop te drukken. Bijvoorbeeld omdat u gevallen bent en in een ongemakkelijke houding ligt. De volgende functionaliteiten hebben te maken met automatische alarmering.
    • Valdetectie: wanneer uw alarm over valdetectie beschikt gaat uw alarm automatisch af. Het apparaatje registreert dan zelf dat u gevallen bent.
    • Inactiviteitenalarm: het apparaatje geeft een signaal wanneer u langere tijd niet beweegt of niet in sommige delen van de woning verschijnt. Bij een inactiviteitenalarm zal het wat langer duren voordat er een signaal wordt gegeven, maar u kunt erop vertrouwen dat er iemand komt.
    • Gebiedsafbakening: het apparaat geeft een automatische melding wanneer u zich buiten een bepaald gebied bevindt. U kunt programmeren welk gebied dit is en wat de omvang van het gebied is.
    • Dwaaldetectie: Dit apparaatje is bestemd voor gebruik binnen een gebouw. Het apparaatje geeft meteen door waar u zich bevindt, zodat u snel opgespoord kunt worden. Vooral voor mensen die wel eens dwalen (bijvoorbeeld bij dementie) is dit een oplossing.
    • Binnenshuis/buitenshuis: Er zijn aparte systemen voor binnen en voor buiten. Dat hangt samen met het soort signaal waarmee de apparaatjes werken. Let er op of u een apparaat wilt dat binnenshuis en/of buitenshuis mensen kan opsporen.
  • Waterdicht: Net als bij horloges is het ene apparaat beter tegen water bestand dan het andere. Het is handig wanneer het apparaat waterdicht is, zodat u het kunt omhouden tijdens het douchen. Valt u dan, dan heeft u het alarm immers bij de hand.
  • Klantportaal: Bij sommige systemen kunnen de contactpersonen via een internetverbinding inloggen en direct inzage krijgen in de status van verschillende alarmeringen. Ook geeft deze informatie over de huidige positie en/of de batterijstatus van het mobiele apparaatje.

5. Prijzen De prijs voor aanschaf bestaat meestal uit een eenmalig bedrag en een maandelijks bedrag als abonnement. Afhankelijk van de aanbieder is dit abonnement in- of exclusief professionele alarmcentrale. Genoemde prijzen zijn inclusief BTW, en exclusief eventuele vergoeding door uw zorgverzekeraar en/of gemeente. Wilt u gebruik maken van zo'n vergoeding? Neem dan eerst contact op met uw zorgverzekeraar en/of gemeente; zij werken soms met voorkeursleveranciers.

  • Belangrijk: vergoeding via zorgverzekeraar Mogelijk kan uw zorgverzekeraar het personenalarm vergoeden. Bij die vergoeding kunt u denken aan de aansluiting van het systeem en een bijdrage in de maandelijkse kosten. Elke verzekeraar hanteert eigen regels voor een eventuele vergoeding. De mogelijkheden zijn mede afhankelijk van uw situatie. Via deze pagina kunt u per verzekeraar informatie vinden over onder andere de vergoeding en de voorwaarden. Ook kunt u direct via een aanvraagformulier zelf een vergoeding aanvragen.
  • Belangrijk: vergoeding via gemeente Mogelijk kunt u ook een beroep doen op uw gemeente voor een vergoeding voor personenalarmering. Dit is afhankelijk van uw situatie en verschilt per gemeente. Als u wilt weten of uw gemeente hiervoor mogelijkheden biedt, kunt u contact opnemen met het Wmo-loket van uw gemeente. Hier vindt u de contactgegevens van alle Wmo-loketten in Nederland.

6. Kwaliteit Stichting Quality Assurance eHealth (QAEH) certificeert organisaties met het WDTM-QAEH ketenkeurmerk. Dit keurmerk is gericht op de ‘hoogst mogelijke betrouwbaarheid voor de eindgebruiker’. Om het keurmerk te verkrijgen, moet de werkwijze van de organisaties aan bepaalde eisen voldoen. Hierbij kunt u denken aan de procedures bij het installeren van de apparatuur, de bemensing van de alarmcentrale en de procedures bij alarmafhandeling. Enkele voorbeelden zijn:

  • bij spoedplaatsing wordt minimaal 90% van apparaten binnen 24 uur geïnstalleerd;
  • op meldingen wordt direct gereageerd: minimaal 75% binnen 90 seconden;
  • medewerkers zijn gekwalificeerd en beschikken over de noodzakelijke diploma's.

Let op: u hebt vaak recht op korting! De prijzen zijn indicatief en inclusief BTW, maar exclusief vergoeding of korting die u via uw zorgverzekering of gemeente kunt ontvangen. Deze vergoedingen zijn vaak voor u beschikbaar.

Meer informatie lezen? Klik hier voor onze berichten over personenalarmering.

Lijst
Aantal personenalarmering dat Alleszelf.nl voor u heeft gevonden: 67
67 diensten
De Zellingen: Personenalarmering met professionele opvang

De Zellingen: Personenalarmering met professionele opvang

door De Zellingen
Personenalarmering met professionele alarmopvolging. In samenwerking met Erasmusbrug Zorglijn.
  • Veilig thuis
  • Hulp dichtbij
  • 24/7 bereikbaar
€ 27,00
per maand
Meer informatie »
Parento Thuiszorg: Personenalarmering

Parento Thuiszorg: Personenalarmering

door Parento Thuiszorg
Personenalarmering via de zorgverzekering Zilveren Kruis. Voor particulieren via Eurocross.
  • Alarmering
  • Valdetectie
  • BTN-lid
€ 20,00
per maand
Meer informatie »
Veilig op Stap (instapmodel) OP = OP!

Veilig op Stap (instapmodel) OP = OP!

door Veilig Op Stap
ACTIE : Schaf het instapmodel nu aan voor maar € 24,95 per maand en € 29,90 eenmalige kosten. OP = OP!
  • ACTIE
  • Instapmodel
  • OP = OP
€ 24,95
per maand
Meer informatie »
Veilig Op Stap (met valdetectie)

Veilig Op Stap (met valdetectie)

door Veilig Op Stap
VOS persoonsalarmering werkt binnen en buiten. Bij een oproep geeft het apparaatje het adres door waar u dan bent. Dat kan via telefoon, met SMS of e-mail. Er zijn vijf telefoonnummers instelbaar.
  • Werkt binnen én buiten
  • Locatiemelding
  • Val- en dwaaldetectie
€ 19,95
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Eurocross Assistance

door Eurocross
De klanten van onze opdrachtgevers beschikken thuis over alarmeringsapparatuur. Zij dragen altijd een kleine halszender. Mocht hulp nodig zijn dan maken zij met één druk op de knop direct contact met één van onze hulpverleners via een spreek/luisterverbinding.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Loket PersonenAlarmering

door Loket Personenalarmering
Met één druk op de knop in contact met familie, vrienden, buren en/of professionele zorg. Sociale- en/of zorgalarmering 24-uur per dag, 365 dagen per jaar. Nooit meer alleen!
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Omring: Personenalarmering

door Omring
Dag- en nachthulp in noodsituaties. Voelt u of uw familielid zich zekerder wanneer u onze hulp zo snel mogelijk kunt inschakelen? Met één druk op de alarmknop heeft u contact met de meldkamer. Deze schakelt direct hulp voor u in. Dag en nacht bereikbaar. Voordeel met Omringpas.
€ 9,50
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

LiveSafe Personenalarmering

door LiveSafe B.V.
Bij het gebruik van de noodknop op het alarmapparaat of app op uw smartphone wordt direct verbinding gemaakt met de wereldwijd werkende alarmcentrale. Binnen enkele seconden kunt u, in uw eigen taal, spreken met een medewerker van deze alarmcentrale.
€ 24,95
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

RSVO: Personenalarmering

door RSVO Alarmering
Een gerust gevoel. Voor ouderen. Voor de familie. Keuze tussen slim, mobiel en standaard alarm. Keuze tussen eigen contactpersonen en de thuiszorg als hulpverleners. Geadviseerd door veel zorgverzekeraars Onze monteur installeert en legt uit.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Personenalarmering van Tellus

door Zorggroep Tellus
U wilt graag zelfstandig blijven wonen, maar wat als u plotseling iets overkomt, terwijl u alleen thuis bent? Dan heeft Tellus daar een goede oplossing voor: personenalarmering. In geval van nood heeft u met één druk op de knop hulp binnen handbereik.
€ 17,50
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

St. Waardeburgh: Zorgalarmering

door Stichting Waardeburgh
Zelfstandig wonen wordt een stuk veiliger met zorgalarmering in huis. In geval van nood roept u de hulp in van Waardeburgh. Onze medewerkers zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Een geruststellende gedachte! Naast zorgalarmering bieden we de welzijnsmelder.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

ZINN: Persoonsalarmering

door ZINN
Een veilig gevoel, 24 uur per dag, zeven dagen per week met persoonsalarmering van ZINN. U bent, in geval van nood, verzekerd van hulp of zorg die u op dat moment nodig heeft.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Archipel Thuis: Personenalarmering

door Archipel
Uw eigen huis is de meest vertrouwde plek die er is. Daarom wilt u ook dat u zich veilig voelt. Dat er direct hulp voor u klaarstaat als het nodig is. Dag en nacht! Voor als er nood is en u zelf niet bij de telefoon kunt. Bijvoorbeeld als u gevallen bent of u zich plotseling onwel voelt. Wanneer u hulp nodig heeft, staan onze medewerkers op elk moment van de dag én nacht voor u klaar. We installeren een kastje waarmee u vanuit uw hele woning kunt praten en u krijgt een zender voor hals of pols.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Spiqle Agenda: Dé digitale agenda voor senioren en dementie patiënten.

door Spiqle
Ken je dat? Dat je -weer- uren in de auto zit omdat je vader de telefoon niet goed heeft opgehangen en onbereikbaar is? Met Spiqle Agenda® houd je als zorgverlener/mantelzorger bij, wat er allemaal in het verschiet ligt voor je zorgvrager. De zorgvrager ziet op een beeldscherm continu wat er die dag en de komende dagen staat te gebeuren. Met een direct en urgent bericht valt je boodschap extra opvallend op zodat het heel snel gelezen wordt. De zorgvrager krijgt zo controle over het leven.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Eurocom: Personenalarmering binnen en buitenshuis

door Eurocom Group
Een veilig gevoel, waar u ook bent en op elk moment van de dag! Vanaf nu is het mogelijk met de CQ-5 Alarmzender. Deze alarmzender is van binnen te vergelijken met een mobiele telefoon maar dan heel klein.
€ 7,95
per maand
Meer informatie »
Toon meer