Alleszelf.nlALLESZELF.NL

Personenalarmeringpersonenalarmering noodknop alarmoproep

Met personenalarmering kunt u eenvoudig direct hulp inschakelen. Dat is nuttig als u alleen woont, zich minder veilig voelt of klachten hebt. In dit soort situaties is het niet altijd mogelijk via de telefoon andere mensen te alarmeren. Dan is het een veilig en prettig idee dat er andere manieren zijn om eenvoudig direct hulp te kunnen inschakelen. Dat kan via onderstaand aanbod van 'personenalarmering’.

Zoek een dienst in de buurt of aan huis.
Geef een locatie en uw wensen aan in het menu, vergelijk en maak uw keuze:

1. Wat is het?

Personenalarmering werkt eenvoudig met een klein apparaat, dat u altijd bij u draagt. Bijvoorbeeld als hanger om uw hals of als een horloge om uw pols. Via een knop op het apparaatje kunt u hulp van anderen oproepen zodra dat noodzakelijk is. Degene die uw alarmoproep ontvangt kan hulp voor u inschakelen. Het is nuttig wanneer u niet bij uw telefoon kunt komen of een nummer kunt kiezen om de de hulp van politie, brandweer, ambulance of een naaste in te roepen. U hoeft alleen maar op een knop op het apparaatje te drukken. En soms is dat niet eens nodig. Dan gaat het alarm geheel automatisch af.

2. Voor wie is het?

Personenalarmering is geschikt voor iedereen zich onveilig voelt in de eigen woning en bang is geen hulp te kunnen inschakelen als hem of haar wat overkomt. Dat kan zijn als iemand zonder partner woont en bang is om te vallen zonder weer overeind te kunnen komen. Of voor mensen die klachten hebben die tot onverwachte benauwdheid, duizelingen of angst kunnen leiden.

3. Hoe werkt het?

Wanneer u iets overkomt, kunt u op de knop drukken die u om uw hals of pols hebt. Hierdoor vindt een alarmoproep plaats. U kunt zelf kiezen waar de oproep terecht komt.
  • Dit kan bijvoorbeeld een familielid, buurvrouw of mantelzorger zijn. Dat wordt ook wel 'sociale alarmering' genoemd. Wanneer de persoon uit uw netwerk niet beschikbaar is, gaat het alarmsignaal door naar de tweede of volgende persoon.
  • Uw oproep kan ook naar een zorgorganisatie gaan. Veel zorgorganisaties bieden professionele alarmering aan. Vervolgens kunt u met degene die uw alarmoproep ontvangt spreken. Hij of zij kan vragen wat er is gebeurd en advies geven. Indien nodig kan hij/zij zelf komen of de juiste hulp inschakelen.
  • U kunt er ook voor kiezen de melding naar een alarmcentrale te laten sturen. Deze is gegarandeerd dag en nacht bereikbaar. Wanneer de oproep bij een alarmcentrale terecht komt, zal deze nagaan welke hulp gewenst is en de hulp voor u regelen. Dat kunnen mensen uit uw eigen netwerk zijn of professionele hulpverleners, zoals een huisarts. Bij een alarmcentrale moet u zich eerst inschrijven, zodat men het een en ander van u weet. Zoals uw adres, de bereikbaarheid van uw sleutel en informatie over eventueel medicijngebruik. Ook geeft u toestemming dat de centrale deze informatie mag doorgeven aan hulpdiensten, zoals ambulancepersoneel.

4. Welke functionaliteiten zijn er?

Het ene apparaat heeft meer mogelijkheden dan de andere. De belangrijkste functionaliteiten op een rij:

  • Luisteren en spreken: Sommige apparaatjes werken via een kastje bij de telefoon of in de meterkast. U kunt dan alleen spreken en luisteren wanneer u in de buurt van dat kastje bent. Zender en ontvanger zijn meestal erg gevoelig, dus u kunt in huis een behoorlijke afstand overbruggen. In grote huizen kunt u meerdere kastjes plaatsen. In grote woningen zonder meerdere kastjes, kunt u alleen een alarmsignaal uitzenden, waar de ontvanger naar moet handelen. Er zijn ook mobiele systemen waarmee u overal in en om huis kunt luisteren en spreken. Ook als u bijvoorbeeld in de tuin of in een kamer ver weg in een groot huis bent. Bij dit systeem praat en luistert u via het apparaatje. Vandaar gaat het signaal rechtstreeks naar de contactpersoon.
  • Automatisch alarm: Het kan voorkomen dat u niet in staat bent om op de knop te drukken. Bijvoorbeeld omdat u gevallen bent en in een ongemakkelijke houding ligt. De volgende functionaliteiten hebben te maken met automatische alarmering.
    • Valdetectie: wanneer uw alarm over valdetectie beschikt gaat uw alarm automatisch af. Het apparaatje registreert dan zelf dat u gevallen bent.
    • Inactiviteitenalarm: het apparaatje geeft een signaal wanneer u langere tijd niet beweegt of niet in sommige delen van de woning verschijnt. Bij een inactiviteitenalarm zal het wat langer duren voordat er een signaal wordt gegeven, maar u kunt erop vertrouwen dat er iemand komt.
    • Gebiedsafbakening: het apparaat geeft een automatische melding wanneer u zich buiten een bepaald gebied bevindt. U kunt programmeren welk gebied dit is en wat de omvang van het gebied is.
    • Dwaaldetectie: Dit apparaatje is bestemd voor gebruik binnen een gebouw. Het apparaatje geeft meteen door waar u zich bevindt, zodat u snel opgespoord kunt worden. Vooral voor mensen die wel eens dwalen (bijvoorbeeld bij dementie) is dit een oplossing.
    • Binnenshuis/buitenshuis: Er zijn aparte systemen voor binnen en voor buiten. Dat hangt samen met het soort signaal waarmee de apparaatjes werken. Let er op of u een apparaat wilt dat binnenshuis en/of buitenshuis mensen kan opsporen.
  • Waterdicht: Net als bij horloges is het ene apparaat beter tegen water bestand dan het andere. Het is handig wanneer het apparaat waterdicht is, zodat u het kunt omhouden tijdens het douchen. Valt u dan, dan heeft u het alarm immers bij de hand.
  • Klantportaal: Bij sommige systemen kunnen de contactpersonen via een internetverbinding inloggen en direct inzage krijgen in de status van verschillende alarmeringen. Ook geeft deze informatie over de huidige positie en/of de batterijstatus van het mobiele apparaatje.

5. Prijzen

De prijs voor aanschaf bestaat meestal uit een eenmalig bedrag en een maandelijks bedrag als abonnement. Afhankelijk van de aanbieder is dit abonnement in- of exclusief professionele alarmcentrale. Genoemde prijzen zijn inclusief BTW, en exclusief eventuele vergoeding door uw zorgverzekeraar en/of gemeente. Wilt u gebruik maken van zo'n vergoeding? Neem dan eerst contact op met uw zorgverzekeraar en/of gemeente; zij werken soms met voorkeursleveranciers.
  • Belangrijk: vergoeding via zorgverzekeraar Mogelijk kan uw zorgverzekeraar het personenalarm vergoeden. Bij die vergoeding kunt u denken aan de aansluiting van het systeem en een bijdrage in de maandelijkse kosten. Elke verzekeraar hanteert eigen regels voor een eventuele vergoeding. De mogelijkheden zijn mede afhankelijk van uw situatie. Via deze pagina kunt u per verzekeraar informatie vinden over onder andere de vergoeding en de voorwaarden. Ook kunt u direct via een aanvraagformulier zelf een vergoeding aanvragen.
  • Belangrijk: vergoeding via gemeente Mogelijk kunt u ook een beroep doen op uw gemeente voor een vergoeding voor personenalarmering. Dit is afhankelijk van uw situatie en verschilt per gemeente. Als u wilt weten of uw gemeente hiervoor mogelijkheden biedt, kunt u contact opnemen met het Wmo-loket van uw gemeente. Hier vindt u de contactgegevens van alle Wmo-loketten in Nederland.

6. Kwaliteit 

Stichting Quality Assurance eHealth (QAEH) certificeert organisaties met het WDTM-QAEH ketenkeurmerk. Dit keurmerk is gericht op de ‘hoogst mogelijke betrouwbaarheid voor de eindgebruiker’. Om het keurmerk te verkrijgen, moet de werkwijze van de organisaties aan bepaalde eisen voldoen. Hierbij kunt u denken aan de procedures bij het installeren van de apparatuur, de bemensing van de alarmcentrale en de procedures bij alarmafhandeling. Enkele voorbeelden zijn:
  • bij spoedplaatsing wordt minimaal 90% van apparaten binnen 24 uur geïnstalleerd;
  • op meldingen wordt direct gereageerd: minimaal 75% binnen 90 seconden;
  • medewerkers zijn gekwalificeerd en beschikken over de noodzakelijke diploma's.

Let op: u hebt vaak recht op korting! De prijzen zijn indicatief en inclusief BTW, maar exclusief vergoeding of korting die u via uw zorgverzekering of gemeente kunt ontvangen. Deze vergoedingen zijn vaak voor u beschikbaar.

Meer informatie lezen? Bekijk onze berichten over personenalarmering.

Lijst
Aantal personenalarmering dat Alleszelf.nl voor u heeft gevonden: 101
101 diensten
Watchi Care: Personenalarmering

Watchi Care: Personenalarmering

door Watchi Care
De Watchi Care is een gebruiksvriendelijk persoonsalarm waarmee de gebruiker met één druk op de knop om hulp kan vragen. Geen kastjes om de nek of losse telefoons, maar een stijlvol en comfortabel horloge.

Met de bijbehorende, gratis app kun je te allen tijde, heel nauwkeurig, zien waar de drager van het horloge is. Zo wordt verdwalen verleden tijd.

Herinneringen instellen voor medicijn, bellen of gebeld worden en natuurlijk gewoon zien hoe laat het is. Met de Watchi Care kan het allemaal.

  • Persoonsalarm op maat
  • Altijd hulp dichtbij: SOS
  • Zeer nauwkeurige tracking
€ 9,95 - € 15,95
per maand
Meer informatie »
Veilig Op Stap (met valdetectie)

Veilig Op Stap (met valdetectie)

door Veilig Op Stap
VOS persoonsalarmering werkt binnen en buiten. Bij een oproep geeft het apparaatje het adres door waar u dan bent. Dat kan via telefoon, met SMS of e-mail. Er zijn vijf telefoonnummers instelbaar.
  • Werkt binnen én buiten
  • Locatiemelding
  • Val- en dwaaldetectie
€ 19,95
per maand
Meer informatie »
CSI Personenalarmering

CSI Personenalarmering

door CSI Service
Met een personenalarm staat u er nooit alleen voor. Zodra u de alarmknop indrukt, maakt het alarm direct contact met de meldcentrale. Handig, want een ongeluk zit in een klein hoekje.
  • Specialist
  • Voor elke levensfase
  • Uw huis een veilige plek
€ 20,69
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Amaris Persoonsalarmering

door Amaris
Als er thuis iets gebeurt, is het fijn als er snel iemand bij u is. Met de persoonsalarmering van Amaris is hulp altijd dichtbij. Eén druk op de knop van uw alarm is voldoende. Een veilig gevoel voor u en de mensen om u heen.

- 7 dagen per week, 24 uur per dag hulp bij noodsituaties.

- Direct contact met onze vakbekwame alarmcentrale.

- Samen bepalen wat u nodig heeft.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Aan-Z Personenalarmsysteem (PAS)

door Aan-Z
Om zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen, wilt u zich veilig voelen in uw eigen huis en tuin, ook als u snel onwel wordt of bang bent om te vallen. Als er iets gebeurt, wilt u op een gemakkelijke manier iemand kunnen bereiken. Hiervoor is het personenalarmsysteem een grote hulp. Met één druk op de knop verwittigt de alarmcentrale gegarandeerd, dag en nacht, een contactpersoon. Dit is iemand uit uw eigen omgeving, zoals uw kinderen, buren of vrienden.
€ 12,50 - € 22,10
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Ascom Personenalarmering

door Ascom Nederland B.V.
De Ascom-benadering voor ouderenzorgoplossing is heel simpel: technologie mag niet opdringerig zijn. Ze moet de waardigheid en gemoedsrust van bewoners bevorderen.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Mobiel alarm Wuzzi Alert

door Wuzzi Alert
Het mobiele alarm van Wuzzi Alert is voor mensen die op zoek zijn naar veiligheid en vrijheid. Dat kan zowel binnen als buiten zijn, het mobiele alarm Wuzzi Alert werkt overal.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Personen Alarmering

door De Wijkzorg Meppel
Steeds meer mensen voelen zich niet altijd meer veilig en vertrouwd in hun eigen huis. Toch willen ze graag thuis blijven wonen. Misschien herkent u dat gevoel. U bent bang om te vallen of om u onverwacht niet goed te voelen. Ook kunt u bang zijn voor ongewenste bezoekers of voor brand. Het is dan een veilige gedachte dat u snel iemand kunt bereiken.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

De Zellingen: Personenalarmering met mantelzorgopvang

door De Zellingen
Personenalarmering met mantelzorgopvang. In samenwerking met Erasmusbrug Zorglijn.
€ 19,30
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Zorgpartners Personenalarmering

door Zorgpartners Midden-Holland
Wanneer u thuis onverwachts iets overkomt, is het fijn als er direct hulp kan komen. Hiervoor biedt Zorgpartners Midden-Holland een betrouwbare oplossing: alarmering met zorgopvolging. Een veilig gevoel!

- Veilig gevoel thuis
- Direct contact met verpleegkundige
- 24 uur bereikbaarheid meldkamer
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Allevo professionele alarmopvolging

door Allevo
Woont u thuis en maakt u (of uw mantelzorger) zich zorgen wat u moet doen als u zich opeens niet goed voelt of valt? Een zender die u bij u draagt en waarmee u direct contact kunt opnemen met een alarmcentrale, kan dan een veilig gevoel geven. Allévo biedt aanvullend met een abonnement professionele alarmopvolging. Wanneer het noodzakelijk is komt één van onze zorgprofessionals naar u toe. Dat is fijn wanneer uw kinderen verder weg wonen of u uw mantelzorgers niet extra wilt belasten.
€ 13,30 - € 15,20
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Icare: Personenalarmering

door Stichting Icare
Met een druk op de knop kunt u de verpleegkundige van Icare Personenalarmering inroepen. Zij komt naar u toe als u hulp nodig hebt. Dat is een veilig gevoel. Dag en nacht, vanaf elke plek in uw huis.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Alarmopvolging in de wijk

door Pennemes
U wilt graag in uw eigen vertrouwde omgeving blijven wonen, of u nu jong of oud bent. Maar wat als u iets overkomt? Meestal is er familie of zijn er buren die u kunnen helpen. Soms kan dat niet en dan is het fijn om te weten dat u een beroep kunt doen op Pennemes. Met een signaalknop kunt u onze 24-uurszorg oproepen. Wij zijn dan in korte tijd bij u.
€ 15,50
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

ATA Personenalarmering

door Stichting ATA
Voor personenalarmering biedt ATA een compleet pakket, inclusief een eigen zorgcentrale en voor een aantal regio’s ATA professionele alarmopvolging.
€ 20,75
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Telefooncirkel

door Stichting Pluspunt Zandvoort
De Telefooncirkel bestaat uit een groep mensen die elkaar elke ochtend tussen 09:00 en 09:30 uur belt. Iedere dag wordt de cirkel om 09.00 uur gestart door een medewerker van Stichting Pluspunt met het bellen van de eerste deelnemer. Deze persoon belt de tweede deelnemer en zo wordt de cirkel in een vaste volgorde rondgebeld. De laatste deelnemer belt naar Stichting Pluspunt met de mededeling dat de cirkel rond is.
€ 0,00
per maand
Meer informatie »
Toon meer