Alleszelf.nlALLESZELF.NL

Personenalarmeringpersonenalarmering noodknop alarmoproep


Met personenalarmering kunt u eenvoudig direct hulp inschakelen. Dat is nuttig als u alleen woont, zich minder veilig voelt of klachten hebt. In dit soort situaties is het niet altijd mogelijk via de telefoon andere mensen te alarmeren. Dan is het een veilig en prettig idee dat er andere manieren zijn om eenvoudig direct hulp te kunnen inschakelen. Dat kan via onderstaand aanbod van 'personenalarmering’.

Lees hier alles over de mogelijkheden:

1. Wat is het? Personenalarmering werkt eenvoudig met een klein apparaat, dat u altijd bij u draagt. Bijvoorbeeld als hanger om uw hals of als een horloge om uw pols. Via een knop op het apparaatje kunt u hulp van anderen oproepen zodra dat noodzakelijk is. Degene die uw alarmoproep ontvangt kan hulp voor u inschakelen. Het is nuttig wanneer u niet bij uw telefoon kunt komen of een nummer kunt kiezen om de de hulp van politie, brandweer, ambulance of een naaste in te roepen. U hoeft alleen maar op een knop op het apparaatje te drukken. En soms is dat niet eens nodig. Dan gaat het alarm geheel automatisch af.

2. Voor wie is het? Personenalarmering is geschikt voor iedereen zich onveilig voelt in de eigen woning en bang is geen hulp te kunnen inschakelen als hem of haar wat overkomt. Dat kan zijn als iemand zonder partner woont en bang is om te vallen zonder weer overeind te kunnen komen. Of voor mensen die klachten hebben die tot onverwachte benauwdheid, duizelingen of angst kunnen leiden.

3. Hoe werkt het? Wanneer u iets overkomt, kunt u op de knop drukken die u om uw hals of pols hebt. Hierdoor vindt een alarmoproep plaats. U kunt zelf kiezen waar de oproep terecht komt.

  • Dit kan bijvoorbeeld een familielid, buurvrouw of mantelzorger zijn. Dat wordt ook wel 'sociale alarmering' genoemd. Wanneer de persoon uit uw netwerk niet beschikbaar is, gaat het alarmsignaal door naar de tweede of volgende persoon.
  • Uw oproep kan ook naar een zorgorganisatie gaan. Veel zorgorganisaties bieden professionele alarmering aan. Vervolgens kunt u met degene die uw alarmoproep ontvangt spreken. Hij of zij kan vragen wat er is gebeurd en advies geven. Indien nodig kan hij/zij zelf komen of de juiste hulp inschakelen.
  • U kunt er ook voor kiezen de melding naar een alarmcentrale te laten sturen. Deze is gegarandeerd dag en nacht bereikbaar. Wanneer de oproep bij een alarmcentrale terecht komt, zal deze nagaan welke hulp gewenst is en de hulp voor u regelen. Dat kunnen mensen uit uw eigen netwerk zijn of professionele hulpverleners, zoals een huisarts. Bij een alarmcentrale moet u zich eerst inschrijven, zodat men het een en ander van u weet. Zoals uw adres, de bereikbaarheid van uw sleutel en informatie over eventueel medicijngebruik. Ook geeft u toestemming dat de centrale deze informatie mag doorgeven aan hulpdiensten, zoals ambulancepersoneel.

4. Welke functionaliteiten zijn er? Het ene apparaat heeft meer mogelijkheden dan de andere. De belangrijkste functionaliteiten op een rij:

  • Luisteren en spreken: Sommige apparaatjes werken via een kastje bij de telefoon of in de meterkast. U kunt dan alleen spreken en luisteren wanneer u in de buurt van dat kastje bent. Zender en ontvanger zijn meestal erg gevoelig, dus u kunt in huis een behoorlijke afstand overbruggen. In grote huizen kunt u meerdere kastjes plaatsen. In grote woningen zonder meerdere kastjes, kunt u alleen een alarmsignaal uitzenden, waar de ontvanger naar moet handelen. Er zijn ook mobiele systemen waarmee u overal in en om huis kunt luisteren en spreken. Ook als u bijvoorbeeld in de tuin of in een kamer ver weg in een groot huis bent. Bij dit systeem praat en luistert u via het apparaatje. Vandaar gaat het signaal rechtstreeks naar de contactpersoon.
  • Automatisch alarm: Het kan voorkomen dat u niet in staat bent om op de knop te drukken. Bijvoorbeeld omdat u gevallen bent en in een ongemakkelijke houding ligt. De volgende functionaliteiten hebben te maken met automatische alarmering.
    • Valdetectie: wanneer uw alarm over valdetectie beschikt gaat uw alarm automatisch af. Het apparaatje registreert dan zelf dat u gevallen bent.
    • Inactiviteitenalarm: het apparaatje geeft een signaal wanneer u langere tijd niet beweegt of niet in sommige delen van de woning verschijnt. Bij een inactiviteitenalarm zal het wat langer duren voordat er een signaal wordt gegeven, maar u kunt erop vertrouwen dat er iemand komt.
    • Gebiedsafbakening: het apparaat geeft een automatische melding wanneer u zich buiten een bepaald gebied bevindt. U kunt programmeren welk gebied dit is en wat de omvang van het gebied is.
    • Dwaaldetectie: Dit apparaatje is bestemd voor gebruik binnen een gebouw. Het apparaatje geeft meteen door waar u zich bevindt, zodat u snel opgespoord kunt worden. Vooral voor mensen die wel eens dwalen (bijvoorbeeld bij dementie) is dit een oplossing.
    • Binnenshuis/buitenshuis: Er zijn aparte systemen voor binnen en voor buiten. Dat hangt samen met het soort signaal waarmee de apparaatjes werken. Let er op of u een apparaat wilt dat binnenshuis en/of buitenshuis mensen kan opsporen.
  • Waterdicht: Net als bij horloges is het ene apparaat beter tegen water bestand dan het andere. Het is handig wanneer het apparaat waterdicht is, zodat u het kunt omhouden tijdens het douchen. Valt u dan, dan heeft u het alarm immers bij de hand.
  • Klantportaal: Bij sommige systemen kunnen de contactpersonen via een internetverbinding inloggen en direct inzage krijgen in de status van verschillende alarmeringen. Ook geeft deze informatie over de huidige positie en/of de batterijstatus van het mobiele apparaatje.

5. Prijzen De prijs voor aanschaf bestaat meestal uit een eenmalig bedrag en een maandelijks bedrag als abonnement. Afhankelijk van de aanbieder is dit abonnement in- of exclusief professionele alarmcentrale. Genoemde prijzen zijn inclusief BTW, en exclusief eventuele vergoeding door uw zorgverzekeraar en/of gemeente. Wilt u gebruik maken van zo'n vergoeding? Neem dan eerst contact op met uw zorgverzekeraar en/of gemeente; zij werken soms met voorkeursleveranciers.

  • Belangrijk: vergoeding via zorgverzekeraar Mogelijk kan uw zorgverzekeraar het personenalarm vergoeden. Bij die vergoeding kunt u denken aan de aansluiting van het systeem en een bijdrage in de maandelijkse kosten. Elke verzekeraar hanteert eigen regels voor een eventuele vergoeding. De mogelijkheden zijn mede afhankelijk van uw situatie. Via deze pagina kunt u per verzekeraar informatie vinden over onder andere de vergoeding en de voorwaarden. Ook kunt u direct via een aanvraagformulier zelf een vergoeding aanvragen.
  • Belangrijk: vergoeding via gemeente Mogelijk kunt u ook een beroep doen op uw gemeente voor een vergoeding voor personenalarmering. Dit is afhankelijk van uw situatie en verschilt per gemeente. Als u wilt weten of uw gemeente hiervoor mogelijkheden biedt, kunt u contact opnemen met het Wmo-loket van uw gemeente. Hier vindt u de contactgegevens van alle Wmo-loketten in Nederland.

6. Kwaliteit Stichting Quality Assurance eHealth (QAEH) certificeert organisaties met het WDTM-QAEH ketenkeurmerk. Dit keurmerk is gericht op de ‘hoogst mogelijke betrouwbaarheid voor de eindgebruiker’. Om het keurmerk te verkrijgen, moet de werkwijze van de organisaties aan bepaalde eisen voldoen. Hierbij kunt u denken aan de procedures bij het installeren van de apparatuur, de bemensing van de alarmcentrale en de procedures bij alarmafhandeling. Enkele voorbeelden zijn:

  • bij spoedplaatsing wordt minimaal 90% van apparaten binnen 24 uur geïnstalleerd;
  • op meldingen wordt direct gereageerd: minimaal 75% binnen 90 seconden;
  • medewerkers zijn gekwalificeerd en beschikken over de noodzakelijke diploma's.

Let op: u hebt vaak recht op korting! De prijzen zijn indicatief en inclusief BTW, maar exclusief vergoeding of korting die u via uw zorgverzekering of gemeente kunt ontvangen. Deze vergoedingen zijn vaak voor u beschikbaar.

Meer informatie lezen? Klik hier voor onze berichten over personenalarmering.

Lijst
Aantal personenalarmering dat Alleszelf.nl voor u heeft gevonden: 77
77 diensten
Watchi Care: Personenalarmering

Watchi Care: Personenalarmering

door Watchi Care
Watchi Care geeft de gebruiker een gerust gevoel omdat ze weten dat ze met één druk op de knop om hulp kunnen vragen. Geen kastjes om de nek of losse telefoons, maar een stijlvol en comfortabel horloge.

  • Veiligheid in stijl
  • Altijd hulp dichtbij: SOS
  • Altijd in contact
€ 9,95 - € 15,95
per maand
Meer informatie »
Veilig Op Stap (met valdetectie)

Veilig Op Stap (met valdetectie)

door Veilig Op Stap
VOS persoonsalarmering werkt binnen en buiten. Bij een oproep geeft het apparaatje het adres door waar u dan bent. Dat kan via telefoon, met SMS of e-mail. Er zijn vijf telefoonnummers instelbaar.
  • Werkt binnen én buiten
  • Locatiemelding
  • Val- en dwaaldetectie
€ 19,95
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Rivas: Personenalarmering

door Rivas Zorggroep *
Met één druk op de knop hulp inschakelen. Met personenalarmering van Rivas roept u snel hulp in van buitenaf. Dat geeft een veilig gevoel. Voor uzelf, maar ook voor de mensen uit uw omgeving.
€ 19,50 - € 21,50
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Oosterlengte: Hulpoproepsysteem

door Zorggroep Oosterlengte
Het hulpoproepsysteem is bedoeld voor iedereen die zich in de thuissituatie niet meer veilig voelt, omdat ze in geval van nood mogelijk geen hulp in kunnen roepen. Hierbij valt te denken aan mensen die door hun lichamelijke of psychische situatie extra risico lopen. Vaak is het zich onveilig voelen een reden om zich aan te melden bij een verzorgingshuis. De aansluiting van een hulpoproepsysteem kan in een aantal gevallen voorkomen, dat men vroegtijdig zijn zelfstandigheid moet opgeven.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

TSN Thuiszorg: Personenalarmering

door TSN Thuiszorg
Met één druk op de knop zet u een alarm in werking en is hulp onderweg. Installeren is eenvoudig. We koppelen een alarmtoestel aan uw vaste telefoon. Cliënten dragen dan een losse alarmknop om hals of om pols, of als clip die wordt vastgeklikt aan de kleding.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Archipel Thuis: Personenalarmering

door Archipel
Uw eigen huis is de meest vertrouwde plek die er is. Daarom wilt u ook dat u zich veilig voelt. Dat er direct hulp voor u klaarstaat als het nodig is. Dag en nacht! Voor als er nood is en u zelf niet bij de telefoon kunt. Bijvoorbeeld als u gevallen bent of u zich plotseling onwel voelt. Wanneer u hulp nodig heeft, staan onze medewerkers op elk moment van de dag én nacht voor u klaar. We installeren een kastje waarmee u vanuit uw hele woning kunt praten en u krijgt een zender voor hals of pols.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Welzijnservices Personenalarmering

door Welzijnservices
Met één druk op de knop in contact met familie,
vrienden, buren en/of professionele zorg. Sociale- en/of zorgalarmering 24-uur per dag, 365 dagen per jaar. Nooit meer alleen! Vanaf nog geen 0,50 per dag!
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

IJsselheem: Personenalarmering

door IJsselheem
De personenalarmering van IJsselheem geeft u de geruststellende gedachte dat er professionele hulp in de buurt is op het moment dat u iets onverwachts overkomt in huis. Onze medewerkers staan klaar om in geval van nood thuis u de helpende hand te bieden.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Beter Thuiswonen Thuiszorg: Personenalarmering (van Tunstall)

door Beter Thuis Wonen Thuiszorg
Voor veiligheid op een eenvoudige manier hulp inroepen. Wij bieden de personenalarmering van Tunstall; Totaaloplossing voor veilige persoonsalarmering, hHulp als het nodig is, met 1 druk op de knop.
€ 19,95 - € 26,95
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Noodgevallen.com: Personenalarmering met valdetectie & dwaalalarm

door Noodgevallen.com
Speciaal ontwikkeld om optimale veiligheid binnen en buitenshuis te realiseren, en instelbaar voor de individuele wensen van iedere gebruiker.


Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Zorggroep Meander: Personenalarmering

door Zorggroep Meander Thuiszorg
Stel u valt en bent niet meer in staat de telefoon te bereiken. Dan is de alarmknop van personenalarmering een uitkomst. Dit draadloze alarm kunt u altijd bij u dragen. Met de alarmknop van personenalarmering kunt u vanaf elke plek in uw huis hulp inschakelen in geval van nood. Dag en nacht, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Evean : personenalarmering

door Evean
Woont u thuis maar voelt u zich niet altijd veilig of zeker? Bent u bijvoorbeeld bang om te vallen? Met personenalarmering is er met één druk op de knop iemand bij u. U kunt 24 uur per dag alarm slaan.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Personenalarmering

door Tympaan - De Baat
U wilt zelfstandig blijven wonen. U vindt het een veilig gevoel dat u alarm kunt slaan in het geval er iets met u is. Wellicht kan de personenalarmering iets voor u betekenen...
€ 4,00 - € 8,00
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Vérian: Personenalarmering

door Vérian
Wilt u ook langer thuis blijven wonen? Met Personenalarmering van Vérian kunt u uw zelfstandigheid thuis behouden. Gaat er thuis toch iets mis, dan bent u met één druk op de alarmknop in verbinding met de Vérian Zorgcentrale. 24 uur per dag het gemak van directe hulp als het nodig is.
€ 15,10 - € 19,06
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

RSVO: Personenalarmering

door RSVO Alarmering
Een gerust gevoel. Voor ouderen. Voor de familie. Keuze tussen slim, mobiel en standaard alarm. Keuze tussen eigen contactpersonen en de thuiszorg als hulpverleners. Geadviseerd door veel zorgverzekeraars Onze monteur installeert en legt uit.
Meer informatie »
Toon meer