Personenalarmeringpersonenalarmering noodknop alarmoproep


Met personenalarmering kunt u eenvoudig direct hulp inschakelen. Dat is nuttig als u alleen woont, zich minder veilig voelt of klachten hebt. In dit soort situaties is het niet altijd mogelijk via de telefoon andere mensen te alarmeren. Dan is het een veilig en prettig idee dat er andere manieren zijn om eenvoudig direct hulp te kunnen inschakelen. Dat kan via onderstaand aanbod van 'personenalarmering’.

Lees hier alles over de mogelijkheden:

1. Wat is het? Personenalarmering werkt eenvoudig met een klein apparaat, dat u altijd bij u draagt. Bijvoorbeeld als hanger om uw hals of als een horloge om uw pols. Via een knop op het apparaatje kunt u hulp van anderen oproepen zodra dat noodzakelijk is. Degene die uw alarmoproep ontvangt kan hulp voor u inschakelen. Het is nuttig wanneer u niet bij uw telefoon kunt komen of een nummer kunt kiezen om de de hulp van politie, brandweer, ambulance of een naaste in te roepen. U hoeft alleen maar op een knop op het apparaatje te drukken. En soms is dat niet eens nodig. Dan gaat het alarm geheel automatisch af.

2. Voor wie is het? Personenalarmering is geschikt voor iedereen zich onveilig voelt in de eigen woning en bang is geen hulp te kunnen inschakelen als hem of haar wat overkomt. Dat kan zijn als iemand zonder partner woont en bang is om te vallen zonder weer overeind te kunnen komen. Of voor mensen die klachten hebben die tot onverwachte benauwdheid, duizelingen of angst kunnen leiden.

3. Hoe werkt het? Wanneer u iets overkomt, kunt u op de knop drukken die u om uw hals of pols hebt. Hierdoor vindt een alarmoproep plaats. U kunt zelf kiezen waar de oproep terecht komt.

  • Dit kan bijvoorbeeld een familielid, buurvrouw of mantelzorger zijn. Dat wordt ook wel 'sociale alarmering' genoemd. Wanneer de persoon uit uw netwerk niet beschikbaar is, gaat het alarmsignaal door naar de tweede of volgende persoon.
  • Uw oproep kan ook naar een zorgorganisatie gaan. Veel zorgorganisaties bieden professionele alarmering aan. Vervolgens kunt u met degene die uw alarmoproep ontvangt spreken. Hij of zij kan vragen wat er is gebeurd en advies geven. Indien nodig kan hij/zij zelf komen of de juiste hulp inschakelen.
  • U kunt er ook voor kiezen de melding naar een alarmcentrale te laten sturen. Deze is gegarandeerd dag en nacht bereikbaar. Wanneer de oproep bij een alarmcentrale terecht komt, zal deze nagaan welke hulp gewenst is en de hulp voor u regelen. Dat kunnen mensen uit uw eigen netwerk zijn of professionele hulpverleners, zoals een huisarts. Bij een alarmcentrale moet u zich eerst inschrijven, zodat men het een en ander van u weet. Zoals uw adres, de bereikbaarheid van uw sleutel en informatie over eventueel medicijngebruik. Ook geeft u toestemming dat de centrale deze informatie mag doorgeven aan hulpdiensten, zoals ambulancepersoneel.

4. Welke functionaliteiten zijn er? Het ene apparaat heeft meer mogelijkheden dan de andere. De belangrijkste functionaliteiten op een rij:

  • Luisteren en spreken: Sommige apparaatjes werken via een kastje bij de telefoon of in de meterkast. U kunt dan alleen spreken en luisteren wanneer u in de buurt van dat kastje bent. Zender en ontvanger zijn meestal erg gevoelig, dus u kunt in huis een behoorlijke afstand overbruggen. In grote huizen kunt u meerdere kastjes plaatsen. In grote woningen zonder meerdere kastjes, kunt u alleen een alarmsignaal uitzenden, waar de ontvanger naar moet handelen. Er zijn ook mobiele systemen waarmee u overal in en om huis kunt luisteren en spreken. Ook als u bijvoorbeeld in de tuin of in een kamer ver weg in een groot huis bent. Bij dit systeem praat en luistert u via het apparaatje. Vandaar gaat het signaal rechtstreeks naar de contactpersoon.
  • Automatisch alarm: Het kan voorkomen dat u niet in staat bent om op de knop te drukken. Bijvoorbeeld omdat u gevallen bent en in een ongemakkelijke houding ligt. De volgende functionaliteiten hebben te maken met automatische alarmering.
    • Valdetectie: wanneer uw alarm over valdetectie beschikt gaat uw alarm automatisch af. Het apparaatje registreert dan zelf dat u gevallen bent.
    • Inactiviteitenalarm: het apparaatje geeft een signaal wanneer u langere tijd niet beweegt of niet in sommige delen van de woning verschijnt. Bij een inactiviteitenalarm zal het wat langer duren voordat er een signaal wordt gegeven, maar u kunt erop vertrouwen dat er iemand komt.
    • Gebiedsafbakening: het apparaat geeft een automatische melding wanneer u zich buiten een bepaald gebied bevindt. U kunt programmeren welk gebied dit is en wat de omvang van het gebied is.
    • Dwaaldetectie: Dit apparaatje is bestemd voor gebruik binnen een gebouw. Het apparaatje geeft meteen door waar u zich bevindt, zodat u snel opgespoord kunt worden. Vooral voor mensen die wel eens dwalen (bijvoorbeeld bij dementie) is dit een oplossing.
    • Binnenshuis/buitenshuis: Er zijn aparte systemen voor binnen en voor buiten. Dat hangt samen met het soort signaal waarmee de apparaatjes werken. Let er op of u een apparaat wilt dat binnenshuis en/of buitenshuis mensen kan opsporen.
  • Waterdicht: Net als bij horloges is het ene apparaat beter tegen water bestand dan het andere. Het is handig wanneer het apparaat waterdicht is, zodat u het kunt omhouden tijdens het douchen. Valt u dan, dan heeft u het alarm immers bij de hand.
  • Klantportaal: Bij sommige systemen kunnen de contactpersonen via een internetverbinding inloggen en direct inzage krijgen in de status van verschillende alarmeringen. Ook geeft deze informatie over de huidige positie en/of de batterijstatus van het mobiele apparaatje.

5. Prijzen De prijs voor aanschaf bestaat meestal uit een eenmalig bedrag en een maandelijks bedrag als abonnement. Afhankelijk van de aanbieder is dit abonnement in- of exclusief professionele alarmcentrale. Genoemde prijzen zijn inclusief BTW, en exclusief eventuele vergoeding door uw zorgverzekeraar en/of gemeente. Wilt u gebruik maken van zo'n vergoeding? Neem dan eerst contact op met uw zorgverzekeraar en/of gemeente; zij werken soms met voorkeursleveranciers.

  • Belangrijk: vergoeding via zorgverzekeraar Mogelijk kan uw zorgverzekeraar het personenalarm vergoeden. Bij die vergoeding kunt u denken aan de aansluiting van het systeem en een bijdrage in de maandelijkse kosten. Elke verzekeraar hanteert eigen regels voor een eventuele vergoeding. De mogelijkheden zijn mede afhankelijk van uw situatie. Via deze pagina kunt u per verzekeraar informatie vinden over onder andere de vergoeding en de voorwaarden. Ook kunt u direct via een aanvraagformulier zelf een vergoeding aanvragen.
  • Belangrijk: vergoeding via gemeente Mogelijk kunt u ook een beroep doen op uw gemeente voor een vergoeding voor personenalarmering. Dit is afhankelijk van uw situatie en verschilt per gemeente. Als u wilt weten of uw gemeente hiervoor mogelijkheden biedt, kunt u contact opnemen met het Wmo-loket van uw gemeente. Hier vindt u de contactgegevens van alle Wmo-loketten in Nederland.

6. Kwaliteit Stichting Quality Assurance eHealth (QAEH) certificeert organisaties met het WDTM-QAEH ketenkeurmerk. Dit keurmerk is gericht op de ‘hoogst mogelijke betrouwbaarheid voor de eindgebruiker’. Om het keurmerk te verkrijgen, moet de werkwijze van de organisaties aan bepaalde eisen voldoen. Hierbij kunt u denken aan de procedures bij het installeren van de apparatuur, de bemensing van de alarmcentrale en de procedures bij alarmafhandeling. Enkele voorbeelden zijn:

  • bij spoedplaatsing wordt minimaal 90% van apparaten binnen 24 uur geïnstalleerd;
  • op meldingen wordt direct gereageerd: minimaal 75% binnen 90 seconden;
  • medewerkers zijn gekwalificeerd en beschikken over de noodzakelijke diploma's.

Let op: u hebt vaak recht op korting! De prijzen zijn indicatief en inclusief BTW, maar exclusief vergoeding of korting die u via uw zorgverzekering of gemeente kunt ontvangen. Deze vergoedingen zijn vaak voor u beschikbaar.

Meer informatie lezen? Klik hier voor onze berichten over personenalarmering.

Lijst
Aantal personenalarmering dat Alleszelf.nl voor u heeft gevonden: 67
67 diensten
Parento Thuiszorg: Personenalarmering

Parento Thuiszorg: Personenalarmering

door Parento Thuiszorg
Personenalarmering via de zorgverzekering Zilveren Kruis. Voor particulieren via Eurocross.
  • Alarmering
  • Valdetectie
  • BTN-lid
€ 20,00
per maand
Meer informatie »
De Zellingen: Personenalarmering met professionele opvang

De Zellingen: Personenalarmering met professionele opvang

door De Zellingen
Personenalarmering met professionele alarmopvolging. In samenwerking met Erasmusbrug Zorglijn.
  • Veilig thuis
  • Hulp dichtbij
  • 24/7 bereikbaar
€ 27,00
per maand
Meer informatie »
Veilig op Stap (instapmodel) OP = OP!

Veilig op Stap (instapmodel) OP = OP!

door Veilig Op Stap
ACTIE : Schaf het instapmodel nu aan voor maar € 24,95 per maand en € 29,90 eenmalige kosten. OP = OP!
  • ACTIE
  • Instapmodel
  • OP = OP
€ 24,95
per maand
Meer informatie »
Veilig Op Stap (met valdetectie)

Veilig Op Stap (met valdetectie)

door Veilig Op Stap
VOS persoonsalarmering werkt binnen en buiten. Bij een oproep geeft het apparaatje het adres door waar u dan bent. Dat kan via telefoon, met SMS of e-mail. Er zijn vijf telefoonnummers instelbaar.
  • Werkt binnen én buiten
  • Locatiemelding
  • Val- en dwaaldetectie
€ 19,95
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Oosterlengte: Hulpoproepsysteem

door Zorggroep Oosterlengte
Het hulpoproepsysteem is bedoeld voor iedereen die zich in de thuissituatie niet meer veilig voelt, omdat ze in geval van nood mogelijk geen hulp in kunnen roepen. Hierbij valt te denken aan mensen die door hun lichamelijke of psychische situatie extra risico lopen. Vaak is het zich onveilig voelen een reden om zich aan te melden bij een verzorgingshuis. De aansluiting van een hulpoproepsysteem kan in een aantal gevallen voorkomen, dat men vroegtijdig zijn zelfstandigheid moet opgeven.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Vérian: Personenalarmering

door Vérian
Wilt u ook langer thuis blijven wonen? Met Personenalarmering van Vérian kunt u uw zelfstandigheid thuis behouden. Gaat er thuis toch iets mis, dan bent u met één druk op de alarmknop in verbinding met de Vérian Zorgcentrale. 24 uur per dag het gemak van directe hulp als het nodig is.
€ 15,10 - € 19,06
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Home8 Zorg Alarm

door Home8
Met slimme zorgoplossingen maakt Home8 Alarm het mogelijk voor mensen op leeftijd om langer zelfstandig thuis te blijven wonen en verlicht de druk op zorgverleners. Home8 Alarm biedt een totaalpakket aan binnen- en buitenshuis ondersteuning en maakt daarbij gebruik van unieke videoverificatie.
€ 7,95
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

De Zellingen: Personenalarmering verzekerden Zilveren Kruis Achmea

door De Zellingen
Personenalarmering voor verzekerden van Zilveren Kruis Achmea. In samenwerking met Eurocross.
€ 7,70
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Vierstroom: Veilig Thuis Personenalarmering

door Vierstroom Hulp Thuis
Uw persoonlijke alarm waarmee u altijd in directe verbinding staat met mensen die u kunnen helpen. Een goede buur of een familielid bijvoorbeeld, of een professionele zorgverlener. Één druk op de knop is voldoende. Er is nu ook een persoonlijk alarm voor buitenshuis.
€ 19,95 - € 41,50
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Archipel: Welzijnsmelding

door Archipel
Elke dag even contact, dat is een geruststellende gedachte en geeft een veilig gevoel. Dankzij de welzijnsmelding weet u zeker dat u in geval van nood nooit lang alleen in uw huis bent. Het is prettig te weten dat er dagelijks iemand op de hoogte is van hoe het met u gaat. Bij deelname aan de welzijnsmelding belt u iedere ochtend naar het Archipel Servicepunt. De welzijnsmelding is niet hetzelfde als personenalarmering. Aanmelden kan via ons Servicepunt.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Zorgcirkel Mobiele Personenalarmering

door Stichting De Zorgcirkel
Zorgcirkel Mobiele Personenalarmering is voor mensen die zowel binnens- als buitenshuis behoefte hebben aan veiligheid en zelfredzaamheid. U kunt hiermee veilig zelf uw boodschappen doen, fietsen of wandelen en onmiddellijk hulp inroepen als dat nodig is. Voor u én uw familieleden of mantelzorgers een gerust gevoel.
​​​​​​​​​​​​​
Het zeer compacte mobiele apparaat heeft een contactknop, waarmee u in geval van nood altijd en overal contact kunt opnemen met familie of mantelzorgers.
€ 15,00 - € 0,00
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Noodgevallen.com: Personenalarmering met valdetectie & dwaalalarm

door Noodgevallen.com
Speciaal ontwikkeld om optimale veiligheid binnen en buitenshuis te realiseren, en instelbaar voor de individuele wensen van iedere gebruiker.


Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Novum-Plus Personenalarmering

door NoVum-Plus
Woont u graag zelfstandig en wilt u zich thuis voelen in uw eigen omgeving? Juist als u ouder wordt, een beperking heeft of chronisch ziek bent is dit niet altijd het geval. De personenalarmering van NOVUM-Plus Zorg&Verpleging kan een goede oplossing voor u zijn. Daarmee kunt u dag en nacht direct hulp inroepen. Eén druk op de knop en u heeft contact met de juiste persoon. Een geruststellend gevoel. Voor uzelf, maar ook voor familie, vrienden en buren.
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

ATA Personenalarmering

door Stichting ATA
Voor personenalarmering biedt ATA een compleet pakket, inclusief een eigen zorgcentrale en voor een aantal regio’s ATA professionele alarmopvolging.
€ 20,75
per maand
Meer informatie »
Logo Personenalarmering

Eurocom: Personenalarmering binnen en buitenshuis

door Eurocom Group
Een veilig gevoel, waar u ook bent en op elk moment van de dag! Vanaf nu is het mogelijk met de CQ-5 Alarmzender. Deze alarmzender is van binnen te vergelijken met een mobiele telefoon maar dan heel klein.
€ 7,95
per maand
Meer informatie »
Toon meer