Dorpsservicepunt Hooge Mierde
U kunt op donderdagen van 9.30-12.00 uur terecht in De Schakel, tijdens het huiskamerproject. De vrijwilligers van het Dorpsservicepunt zijn daar dan ook aanwezig voor advies en vragen, veelal over zelfstandig wonen. Uw vragen, en eventuele informatie, die u aan de vrijwilligers verstrekt, wordt met de grootst mogelijke vertrouwelijkheid behandeld. We werken nauw samen met het loket van A tot Z van de gemeente Reusel - De Mierden. U kunt ook bellen voor een afspraak op een ander moment.
Direct naar Dorpsservicepunt Hooge MierdeAanvullende informatie
Dekkingsgebied(en)
Hooge Mierde
Kenmerken
Geven van algemene informatie en advies, Uitdiepen van individuele hulpvraag, Geven van persoonlijk advies
Specialisaties
Woningaanpassing
Kanalen
Aan loket/op eigen locatie
Wie levert de informatie of het advies?
Een vrijwilliger
Betaling
Geen/gratis
Voorwaarden
U kunt terecht voor advies en vragen, die betrekking hebben op o.a.:
- Gezondheid
- Vervoer
- Maaltijden
- Sociale alarmering
- Mantelzorg
- Inkomensondersteuning
- Centrum jeugd en gezin
- Vrijwillige hulpdienst
- Schuldhulpverlening
- Hobby en vrije tijd
- Vrijwilligerswerk
- Hulpmiddelen
Stichting Zorg en Welzijn Hooge Mierde
De stichting zet zich in om de zorg- en welzijnsvoorzieningen in Hooge Mierde te verbeteren en de inwoners die een zorgvraag of –probleem hebben te helpen. Daartoe worden verschillende diensten en activiteiten aangeboden.
De stichting Zorg en Welzijn Hooge Mierde is in 2011 opgericht met als doelstelling “het handhaven en waar mogelijk verhogen van het niveau van voorzieningen op het gebied van zorg en welzijn in Hooge Mierde, een en ander in de meest ruime zin des woords.” Zij is voort gekomen uit de gelijknamige werkgroep van de Dorpsraad Hooge Mierde, die in het kader van het Integraal Dorpsontwikkelingsplan (IDOP), met financiële steun van provincie en gemeente, een aantal ontwikkelingen op het gebied van zorg en welzijn in gang had gezet.