Administratie & GeldAdministratie

Kunt u hulp gebruiken bij uw administratieve en financiële zaken? Gelukkig zijn er in Nederland veel organisaties die u kunnen helpen om orde op zaken te houden en goed te regelen. Bijvoorbeeld bij rekeningen, de ‘blauwe enveloppen’, verzekeringen en betalingen die u moet doen. Daarbij helpt mogelijk coaching, beheer of bewindvoering om zelfredzaam te blijven. Maar ook met diensten om nalatenschap tijdig te regelen.

Zoek een dienst in de buurt of aan huis.
Geef een locatie en uw wensen aan in het menu, vergelijk en maak uw keuze:

- Prijsrange

Indicatie van de prijs voor deze dienst.

- Typen

We onderscheiden:
  • Thuisadministratie : gaat om de persoonlijke financiële en administratieve situatie. Denk bijvoorbeeld aan:
    • ordenen van rekeningen;
    • doen van betalingen;
    • controleren en bijhouden van (automatische) af- en bijschrijvingen;
    • indienen van declaraties zorgverzekering;
    • overstappen zorgverzekering of energie-, televisie-, telefonie- en internetleverancier;
  • Belastingaangifte : voor de (jaarlijkse) aangifte van uw inkomsten.
  • Budgetcoaching : ondersteunt huishoudens bij gedragsverandering en helpt op weg naar financiële zelfredzaamheid door inzicht te verkrijgen en advies te geven hoe te budgetteren
  • Budgetbeheer : als geldzaken niet goed meer zijn te regelen, beheert een instantie uw geld. Dat kan vrijwillig of verplicht door de gemeente. Het doel is om schulden te voorkomen of om ervoor te zorgen dat schulden niet groter worden. Bij budgetbeheer komt het inkomen binnen op een aparte rekening. Een instantie voor budgetbeheer beheert de/uw rekening. Bijvoorbeeld de gemeentelijke kredietbank, sociale dienst, een bewindvoerder of een speciaal budgetbeheerbureau. De cliënt krijgt een afgesproken bedrag (per week of per maand) voor dagelijkse uitgaven. De instantie voor budgetbeheer betaalt (een deel van) de rekeningen. Bijvoorbeeld huur, gas, water, licht en verzekeringen. U maakt hierover afspraken in een budgetplan.
  • Bewindvoering : ook wel beschermingsbewind, is voor mensen die hun financiële zaken niet zelf kunnen regelen. De beschermingsbewindvoerder beheert dan het geld en de goederen. Beschermingsbewind kan wegens verkwisting of bij problematische schulden worden ingesteld. Deze bewinden staan in het openbare curatele- en bewindregister.
  • Nalatenschap : om tijdig te regelen wat er moet gebeuren na uw overlijden en nabestaanden in praktische zin te ontzorgen. Denk aan een wilsverklaring, testament en/of erfenis. U kunt ook in een levenstestament juridisch regelen wat er moet gebeuren wanneer u niet meer in staat bent zelf beslissingen te nemen, uw eigen administratie te doen en bijvoorbeeld uw financiën te beheren of uw huis te verkopen.
  • Pgb-beheer : Pgb-deskundigen nemen de zorg uit handen van de complete administratie. Zij kennen de plichten en controleren de besteding van het persoonsgebonden budget conform de indicatie. Daarnaast verzorgen zij zorgovereenkomsten en budgetoverzichten en leggen ook verantwoording af aan het zorgkantoor en de belasting.

- Kanalen

Op welke manier wordt de dienst geleverd:
  • Aan loket / op locatie : u moet naar de dienstverlener toegaan.
  • Online : u kunt via een internetsite de dienst gebruiken.
  • Via e-mail : u kunt uw vragen per e-mail stellen.
  • Telefonisch : u kunt bellen met uw vragen.
  • Huisbezoek : de adviseur komt bij u thuis.

- Wie levert de dienst

Hoewel het niets over de kwaliteit hoeft te zeggen, vindt u het misschien interessant om te weten of de adviseur een vrijwilliger is of dat hij/zij de administratieve dienst beroepsmatig, als professional, uitoefen

- Branche- of beroepsorganisatie

Sommige aanbieders zijn hierbij aangesloten. Deze aansluiting kan u extra zekerheid geven over de kwaliteit van de dienstverlening. Hieronder staan de verschillende branche- of beroepsorganisaties bij deze vorm van dienstverlening:

Goed geregeld! Deel uw ervaring op Alleszelf.nl

Help ook anderen bij de juiste keuze. Kom hier straks terug om een beoordeling te geven over de aanbieder van uw keuze. Klik dan in het zoekresultaat op hun knop ‘Meer informatie’ en daarna op ‘Beoordeling geven’.

Meer informatie?
Lees onze nieuwsberichten over administratie & geld en over regie rond het levenseinde.

Aantal belastingaangiftes dat Alleszelf.nl voor u heeft gevonden : 185
185 diensten
Filters:Belastingaangifte1 Filters
Hulp bij belastingaangifte (Huba)

Hulp bij belastingaangifte (Huba)

door KBO-PCOB
Heeft u hulp nodig bij het invullen van uw belastingpapieren? Leden van KBO-PCOB die de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt, kunnen tegen een kleine vergoeding hun aangifte laten verzorgen door een belastinginvuller van KBO-PCOB. U kunt ook hulp krijgen bij het aanvragen van zorg- en huurtoeslag. Wilt u gebruik maken van deze service? Neem contact op met uw afdeling.
Meer info »
  • Tegen kleine vergoeding
  • Door afdeling in uw buurt
  • Aangifte en toeslagen
Belastingservice FNV

Belastingservice FNV

door FNV
Als lid van de FNV krijg je hulp bij het invullen van je belastingaangifte en toeslagen. De Belastingservice is gratis en volgens onafhankelijk onderzoek de beste van Nederland. Het invullen gebeurt op zo'n 500 locaties in Nederland.
Meer info »
  • Gratis voor leden
  • Hulp bij aangifte
  • Hulp bij toeslagen
Belastingservice aan huis

Belastingservice aan huis

door Ledenvereniging
Een deskundig belastingadviseur helpt bij de belastingaangifte.
€ 55,00 - € 75,00
per uur
Meer info »
  • Deskundig belastingadvies
  • Fiscale partners gratis
  • Thuis, per post of e-mail
Wegwijs in digitale belastingzaken

Wegwijs in digitale belastingzaken

door de Bibliotheek
Hulp nodig bij belastingzaken?
Het kan best lastig zijn om online belastingaangifte te doen. Of om een toeslag aan te vragen. De Bibliotheek kan je hierbij helpen. Bijvoorbeeld met een spreekuur voor belastingzaken, maar ook met een korte cursus. Vraag naar de mogelijkheden bij je eigen Bibliotheek.
Meer info »
  • Spreekuur
  • Cursus
  • Aangiftes en toeslagen
BelastingTelefoon

BelastingTelefoon

door Ministerie van Algemene Zaken
Houd uw burgerservicenummer bij de hand
Bent u ondernemer en hebt u een RSIN/fiscaal nummer? U hebt dat nummer gekregen van de KvK. Houd dát nummer dan bij de hand. Belt u zonder burgerservicenummer of fiscaal nummer? Dan geven wij geen persoonlijke informatie of informatie over de onderneming.
Meer info »
  • Gratis
  • Informatie en advies
  • Hulp bij aangifte
Logo Administratie & Geld

Belastinghulp

door Tympaan De Baat
De belastinghulp is bestemd voor alle zelfstandig wonenden in De Ronde Venen die door leeftijd en/of handicap hulp nodig hebben bij invullen van hun belastingpapieren.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Belastinghulp Nijmegen

door Sterker sociaal werk 
Vrijwilligers van de Belastinghulp vullen eenvoudige belastingaangiftes in, waarvoor u alleen Box 1 in hoeft te vullen. De Belastinghulp houdt rekening met uw ziektekosten, bijzondere uitgaven en giften. Aangiften voor Box 2 (aandelen) en Box 3 (sparen en beleggen) vallen buiten de aangiften. Als het mogelijk is, komt steeds dezelfde persoon.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Zelf belastingaangifte doen in de Bibliotheek

door Stichting Bibliotheken Noord Fryslân
Rond 1 maart krijgt u bericht van de Belastingdienst over de belastingaangifte. U moet vóór 1 mei aangifte doen voor de inkomstenbelasting. Dat gaat via de online omgeving van de Belastingdienst. Wilt u zelf aangifte doen, maar heeft u thuis geen computer of internet? Kom dan naar de Bibliotheek.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Thuisadministratie

door Sport en Welzijn Ridderkerk
Heeft u moeite bij het invullen van de jaarlijkse belastingaangifte of lukt het u niet om uw administratie op orde te houden? Vindt u het lastig om ingewikkelde brieven te lezen of wilt u weten voor welke regelingen u in aanmerking komt? Onze sociaal werkers helpen u hier graag bij.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Rianne Wijnen: administratie

door Administratiekantoor Rianne Wijnen
Hartelijk welkom op de website van Rianne Wijnen in Havelte. Ik ben eigenaar van een klein, betrokken administratiekantoor in Havelte dat een persoonlijke aanpak bij elke klant nastreeft.Voor al uw administratieve problemen en vraagstukken bied ik de juiste hulp.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Het Financieel café

door Stichting Welzijnswerk Sliedrecht (Bureau Sociaal Raadslieden/Hulp bij Thuisadministratie
Bij het Financieel Café kan men terecht voor vragen en advies op financieel gebied, zoals huur- en zorgtoeslag en het invullen van formulieren, zoals voor kwijtschelding gemeentelijke belastingen, of voor hulp en advies bij het ordenen van de Thuisadministratie.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Informatie over aanslag en tarieven gemeente Ameland

door Gemeente Ameland
Als inwoner van Ameland of eigenaar van een recreatiewoning op Ameland betaalt u elk jaar gemeentelijke belastingen, zoals onroerendezaakbelastingen, afvalstoffenheffing, rioolheffing, toeristenbelasting of forensenbelasting. Een deel van dit belastinggeld gaat naar de algemene middelen en hieruit dekt de gemeente haar algemene uitgaven. Een ander deel van het belastinggeld gebruikt de gemeente om nieuwe voorzieningen te realiseren.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

De financiën op orde

door Zelfstandig Leven
Zelfstandig Leven ondersteunt senioren bij het beheren van de financiën. Dat kan bestaan uit het betalen van rekeningen, het invullen van de belastingen of het tijdig opvolgen van post.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Financien de Baas

door Financien de Baas
Hulp en advies bij thuisadministratie in Olst-Wijhe.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Thuisadministratie

door Welzijn Castricum
Vrijwilligers dragen belangeloos een schat aan kennis en ervaring over. Kenmerkend is het rustige tempo en de persoonlijke aandacht. Er zijn geen kosten aan verbonden, een vrijwillige bijdrage is welkom.
Meer info »
Toon meer