Administratie & GeldAdministratie

Kunt u hulp gebruiken bij uw administratieve en financiële zaken? Gelukkig zijn er in Nederland veel organisaties die u kunnen helpen om orde op zaken te houden en goed te regelen. Bijvoorbeeld bij rekeningen, de ‘blauwe enveloppen’, verzekeringen en betalingen die u moet doen. Daarbij helpt mogelijk coaching, beheer of bewindvoering om zelfredzaam te blijven. Maar ook met diensten om nalatenschap tijdig te regelen.

Zoek een dienst in de buurt of aan huis.
Geef een locatie en uw wensen aan in het menu, vergelijk en maak uw keuze:

- Prijsrange

Indicatie van de prijs voor deze dienst.

- Typen

We onderscheiden:
  • Thuisadministratie : gaat om de persoonlijke financiële en administratieve situatie. Denk bijvoorbeeld aan:
    • ordenen van rekeningen;
    • doen van betalingen;
    • controleren en bijhouden van (automatische) af- en bijschrijvingen;
    • indienen van declaraties zorgverzekering;
    • overstappen zorgverzekering of energie-, televisie-, telefonie- en internetleverancier;
  • Belastingaangifte : voor de (jaarlijkse) aangifte van uw inkomsten.
  • Budgetcoaching : ondersteunt huishoudens bij gedragsverandering en helpt op weg naar financiële zelfredzaamheid door inzicht te verkrijgen en advies te geven hoe te budgetteren
  • Budgetbeheer : als geldzaken niet goed meer zijn te regelen, beheert een instantie uw geld. Dat kan vrijwillig of verplicht door de gemeente. Het doel is om schulden te voorkomen of om ervoor te zorgen dat schulden niet groter worden. Bij budgetbeheer komt het inkomen binnen op een aparte rekening. Een instantie voor budgetbeheer beheert de/uw rekening. Bijvoorbeeld de gemeentelijke kredietbank, sociale dienst, een bewindvoerder of een speciaal budgetbeheerbureau. De cliënt krijgt een afgesproken bedrag (per week of per maand) voor dagelijkse uitgaven. De instantie voor budgetbeheer betaalt (een deel van) de rekeningen. Bijvoorbeeld huur, gas, water, licht en verzekeringen. U maakt hierover afspraken in een budgetplan.
  • Bewindvoering : ook wel beschermingsbewind, is voor mensen die hun financiële zaken niet zelf kunnen regelen. De beschermingsbewindvoerder beheert dan het geld en de goederen. Beschermingsbewind kan wegens verkwisting of bij problematische schulden worden ingesteld. Deze bewinden staan in het openbare curatele- en bewindregister.
  • Nalatenschap : om tijdig te regelen wat er moet gebeuren na uw overlijden en nabestaanden in praktische zin te ontzorgen. Denk aan een wilsverklaring, testament en/of erfenis. U kunt ook in een levenstestament juridisch regelen wat er moet gebeuren wanneer u niet meer in staat bent zelf beslissingen te nemen, uw eigen administratie te doen en bijvoorbeeld uw financiën te beheren of uw huis te verkopen.
  • Pgb-beheer : Pgb-deskundigen nemen de zorg uit handen van de complete administratie. Zij kennen de plichten en controleren de besteding van het persoonsgebonden budget conform de indicatie. Daarnaast verzorgen zij zorgovereenkomsten en budgetoverzichten en leggen ook verantwoording af aan het zorgkantoor en de belasting.

- Kanalen

Op welke manier wordt de dienst geleverd:
  • Aan loket / op locatie : u moet naar de dienstverlener toegaan.
  • Online : u kunt via een internetsite de dienst gebruiken.
  • Via e-mail : u kunt uw vragen per e-mail stellen.
  • Telefonisch : u kunt bellen met uw vragen.
  • Huisbezoek : de adviseur komt bij u thuis.

- Wie levert de dienst

Hoewel het niets over de kwaliteit hoeft te zeggen, vindt u het misschien interessant om te weten of de adviseur een vrijwilliger is of dat hij/zij de administratieve dienst beroepsmatig, als professional, uitoefen

- Branche- of beroepsorganisatie

Sommige aanbieders zijn hierbij aangesloten. Deze aansluiting kan u extra zekerheid geven over de kwaliteit van de dienstverlening. Hieronder staan de verschillende branche- of beroepsorganisaties bij deze vorm van dienstverlening:

Goed geregeld! Deel uw ervaring op Alleszelf.nl

Help ook anderen bij de juiste keuze. Kom hier straks terug om een beoordeling te geven over de aanbieder van uw keuze. Klik dan in het zoekresultaat op hun knop ‘Meer informatie’ en daarna op ‘Beoordeling geven’.

Meer informatie?
Lees onze nieuwsberichten over administratie & geld en over regie rond het levenseinde.

Aantal Administratie & Geld dat Alleszelf.nl voor u heeft gevonden : 1.711
1.711 diensten
Thuisborg : Woningwaarde verzilveren

Thuisborg : Woningwaarde verzilveren

door Thuisborg
Wilt u onbezorgd en net zo lang als u wilt in uw eigen woonomgeving blijven wonen en dit financieel mogelijk maken zonder te verhuizen?
Er kunnen veel redenen zijn waarom u uw woning wilt verkopen terwijl u er nog een tijd in wilt blijven wonen. In veel van de gevallen die wij in de praktijk tegen komen is er sprake van een behoefte om het vermogen dat in de woningwaarde is vastgelegd, vrij te maken voor bijvoorbeeld een aanvulling op uw inkomsten.
Meer info »
  • Geld uit de stenen
  • Woningwaarde verzilveren
  • verkopen en terughuren
Financieel advies

Financieel advies

door Ledenvereniging
Breng je financiën op orde. Heb je een financiële vraag over pensioen, hypotheek of erfenis? Wil je voorbereid
zijn op een verandering in je inkomenssituatie? Maak via de ledenvereniging kennis met Van Bruggen Adviesgroep en krijg antwoord op al je vragen. Tijdens het kennismakingsgesprek bespreek je samen met de adviseur jouw persoonlijke situatie en waar je advies over wenst. Vervolgens vindt een eventueel adviesgesprek plaats.
Meer info »
  • Gratis kennismaking
  • 10% korting
  • Gratis waardebepaling
Hulp bij belastingaangifte (Huba)

Hulp bij belastingaangifte (Huba)

door KBO-PCOB
Heeft u hulp nodig bij het invullen van uw belastingpapieren? Leden van KBO-PCOB die de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt, kunnen tegen een kleine vergoeding hun aangifte laten verzorgen door een belastinginvuller van KBO-PCOB. U kunt ook hulp krijgen bij het aanvragen van zorg- en huurtoeslag. Wilt u gebruik maken van deze service? Neem contact op met uw afdeling.
Meer info »
  • Tegen kleine vergoeding
  • Door afdeling in uw buurt
  • Aangifte en toeslagen
Internetvergelijk.nl

Internetvergelijk.nl

door Internetvergelijk.nl
Internetvergelijk.nl is een onafhankelijke vergelijkingssite voor consumenten die op zoek zijn naar het beste internet voor thuis.
Meer info »
  • Internet
  • Providers
  • Vergelijken
Belastingservice aan huis

Belastingservice aan huis

door Ledenvereniging
Een deskundig belastingadviseur helpt bij de belastingaangifte.
€ 55,00 - € 75,00
per uur
Meer info »
  • Deskundig belastingadvies
  • Fiscale partners gratis
  • Thuis, per post of e-mail
Belastingservice FNV

Belastingservice FNV

door FNV
Als lid van de FNV krijg je hulp bij het invullen van je belastingaangifte en toeslagen. De Belastingservice is gratis en volgens onafhankelijk onderzoek de beste van Nederland. Het invullen gebeurt op zo'n 500 locaties in Nederland.
Meer info »
  • Gratis voor leden
  • Hulp bij aangifte
  • Hulp bij toeslagen
BelastingTelefoon

BelastingTelefoon

door Ministerie van Algemene Zaken
Houd uw burgerservicenummer bij de hand
Bent u ondernemer en hebt u een RSIN/fiscaal nummer? U hebt dat nummer gekregen van de KvK. Houd dát nummer dan bij de hand. Belt u zonder burgerservicenummer of fiscaal nummer? Dan geven wij geen persoonlijke informatie of informatie over de onderneming.
Meer info »
  • Gratis
  • Informatie en advies
  • Hulp bij aangifte
Wegwijs in digitale belastingzaken

Wegwijs in digitale belastingzaken

door de Bibliotheek
Hulp nodig bij belastingzaken?
Het kan best lastig zijn om online belastingaangifte te doen. Of om een toeslag aan te vragen. De Bibliotheek kan je hierbij helpen. Bijvoorbeeld met een spreekuur voor belastingzaken, maar ook met een korte cursus. Vraag naar de mogelijkheden bij je eigen Bibliotheek.
Meer info »
  • Spreekuur
  • Cursus
  • Aangiftes en toeslagen
Printservice als coronahulp

Printservice als coronahulp

door Alleen inkt
We zien dat mensen een printer nodig hebben, omdat ze vanuit huis moeten werken. Printers worden schaars en wij kunnen geen duizend printers opsturen, maar wel kunnen wij de printjes afdrukken. Uiteraard voor niks.
Meer info »
  • coronahulp
Seniorenlijn ABN AMRO (coronahulp)

Seniorenlijn ABN AMRO (coronahulp)

door ABN AMRO
De coronacrisis en de maatregelen die sinds de virusuitbraak in Nederland zijn genomen, maken senioren extra kwetsbaar voor financieel misbruik.
Om te zorgen dat zij ook in deze moeilijke tijd zelfstandig financiële beslissingen kunnen nemen, kunnen seniore klanten van de bank terecht bij de Seniorenlijn van ABN AMRO. Voor persoonlijk contact bij het regelen van hun dagelijkse bankzaken.
Meer info »
  • coronahulp
Logo Administratie & Geld

Budgetcoaching

door NPB Bewind, Beheer & Coaching
Bij budgetcoaching wordt er samen met de cliënt inzicht verkregen in de inkomsten, uitgaven en schulden. De budgetcoach maakt een budgetplan, dat is afgestemd op de persoonlijke situatie. Het plan is gericht op een betere balans tussen de inkomsten en de uitgaven. De budgetcoach helpt tevens bij het ordenen van papieren in een budgetmap en bekijkt de mogelijkheden voor meer inkomsten, bijvoorbeeld door het aanvragen van toeslagen en subsidies.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Stichting HFH Rotterdam: Budgetbeheer

door Stichting Humanitas Financiële Hulpverlening
Geschikt voor mensen die nog voor een groot deel zelfstandig hun geldzaken kunnen regelen, maar wel hulp nodig hebben om al hun financiën op orde te krijgen. Budgetbeheer is een eenvoudige oplossing, wanneer u (enkele) betalingen of financiële handelingen wil uitbesteden aan Stichting HFH. Budgetbeheer is op contractbasis, hierdoor is het niet nodig om een aanvraag te doen bij de rechtbank. Budgetbeheer is altijd vrij opzegbaar, wanneer u uw financiën weer zelfstandig kan en wil beheren
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Sociaal Juridische Dienstverlening

door Bewindvoering Lotens
Als Sociaal Jurist kan ik u op een open en transparante manier hoogwaardige juridische informatie en advies verstrekken. Een laagdrempelige en betrouwbare gesprekspartner zijn die u de weg kan wijzen in het recht.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Rianne Wijnen: administratie

door Administratiekantoor Rianne Wijnen
Hartelijk welkom op de website van Rianne Wijnen in Havelte. Ik ben eigenaar van een klein, betrokken administratiekantoor in Havelte dat een persoonlijke aanpak bij elke klant nastreeft.Voor al uw administratieve problemen en vraagstukken bied ik de juiste hulp.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Budgetinventarisatie

door AB&F Beheer VOF
Wanneer u belang heeft om meer inzicht te krijgen over uw financiële situatie, dan zullen wij u verzoeken ons intakeformulier volledig in te vullen en de gevraagde stukken aan te leveren. Dit Intakeformulier is te downloaden onder ‘downloads’ op deze website. Op basis van de aangeleverde stukken zullen wij een volledige inventarisatie opstellen van uw financiële situatie. Onze inventarisatie zullen vervolgens met u besproken worden.
Meer info »
Toon meer