Administratie & GeldAdministratie

Kunt u hulp gebruiken bij uw administratieve en financiële zaken? Gelukkig zijn er in Nederland veel organisaties die u kunnen helpen om orde op zaken te houden en goed te regelen. Bijvoorbeeld bij rekeningen, de ‘blauwe enveloppen’, verzekeringen en betalingen die u moet doen. Daarbij helpt mogelijk coaching, beheer of bewindvoering om zelfredzaam te blijven. Maar ook met diensten om nalatenschap tijdig te regelen.

Zoek een dienst in de buurt of aan huis.
Geef een locatie en uw wensen aan in het menu, vergelijk en maak uw keuze:

- Prijsrange

Indicatie van de prijs voor deze dienst.

- Typen

We onderscheiden:
  • Thuisadministratie : gaat om de persoonlijke financiële en administratieve situatie. Denk bijvoorbeeld aan:
    • ordenen van rekeningen;
    • doen van betalingen;
    • controleren en bijhouden van (automatische) af- en bijschrijvingen;
    • indienen van declaraties zorgverzekering;
    • overstappen zorgverzekering of energie-, televisie-, telefonie- en internetleverancier;
  • Belastingaangifte : voor de (jaarlijkse) aangifte van uw inkomsten.
  • Budgetcoaching : ondersteunt huishoudens bij gedragsverandering en helpt op weg naar financiële zelfredzaamheid door inzicht te verkrijgen en advies te geven hoe te budgetteren
  • Budgetbeheer : als geldzaken niet goed meer zijn te regelen, beheert een instantie uw geld. Dat kan vrijwillig of verplicht door de gemeente. Het doel is om schulden te voorkomen of om ervoor te zorgen dat schulden niet groter worden. Bij budgetbeheer komt het inkomen binnen op een aparte rekening. Een instantie voor budgetbeheer beheert de/uw rekening. Bijvoorbeeld de gemeentelijke kredietbank, sociale dienst, een bewindvoerder of een speciaal budgetbeheerbureau. De cliënt krijgt een afgesproken bedrag (per week of per maand) voor dagelijkse uitgaven. De instantie voor budgetbeheer betaalt (een deel van) de rekeningen. Bijvoorbeeld huur, gas, water, licht en verzekeringen. U maakt hierover afspraken in een budgetplan.
  • Bewindvoering : ook wel beschermingsbewind, is voor mensen die hun financiële zaken niet zelf kunnen regelen. De beschermingsbewindvoerder beheert dan het geld en de goederen. Beschermingsbewind kan wegens verkwisting of bij problematische schulden worden ingesteld. Deze bewinden staan in het openbare curatele- en bewindregister.
  • Nalatenschap : om tijdig te regelen wat er moet gebeuren na uw overlijden en nabestaanden in praktische zin te ontzorgen. Denk aan een wilsverklaring, testament en/of erfenis. U kunt ook in een levenstestament juridisch regelen wat er moet gebeuren wanneer u niet meer in staat bent zelf beslissingen te nemen, uw eigen administratie te doen en bijvoorbeeld uw financiën te beheren of uw huis te verkopen.
  • Pgb-beheer : Pgb-deskundigen nemen de zorg uit handen van de complete administratie. Zij kennen de plichten en controleren de besteding van het persoonsgebonden budget conform de indicatie. Daarnaast verzorgen zij zorgovereenkomsten en budgetoverzichten en leggen ook verantwoording af aan het zorgkantoor en de belasting.

- Kanalen

Op welke manier wordt de dienst geleverd:
  • Aan loket / op locatie : u moet naar de dienstverlener toegaan.
  • Online : u kunt via een internetsite de dienst gebruiken.
  • Via e-mail : u kunt uw vragen per e-mail stellen.
  • Telefonisch : u kunt bellen met uw vragen.
  • Huisbezoek : de adviseur komt bij u thuis.

- Wie levert de dienst

Hoewel het niets over de kwaliteit hoeft te zeggen, vindt u het misschien interessant om te weten of de adviseur een vrijwilliger is of dat hij/zij de administratieve dienst beroepsmatig, als professional, uitoefen

- Branche- of beroepsorganisatie

Sommige aanbieders zijn hierbij aangesloten. Deze aansluiting kan u extra zekerheid geven over de kwaliteit van de dienstverlening. Hieronder staan de verschillende branche- of beroepsorganisaties bij deze vorm van dienstverlening:

Goed geregeld! Deel uw ervaring op Alleszelf.nl

Help ook anderen bij de juiste keuze. Kom hier straks terug om een beoordeling te geven over de aanbieder van uw keuze. Klik dan in het zoekresultaat op hun knop ‘Meer informatie’ en daarna op ‘Beoordeling geven’.

Meer informatie?
Lees onze nieuwsberichten over administratie & geld en over regie rond het levenseinde.

Lijst
Aantal Administratie & Geld dat Alleszelf.nl voor u heeft gevonden : 1.713
1.713 diensten
Budgetbeheer en belastingaangifte

Budgetbeheer en belastingaangifte

door Financiën Beheer
Ons doel met u is dat u een beter leefklimaat krijgt. Ondervindt u problemen bij ziekte, ouderdom of andere omstandigheden? Wij kunnen eventueel tijdelijk een deel van uw betalingen verrichten en uw post beheren. Dit is ook mogelijk voor een langere periode. Net waar u behoefte aan heeft. Daarnaast bieden wij hulp bij het afwikkelen van een nalatenschap van u zelf, familie of vrienden.
€ 50,00 - € 55,00
per uur
Meer info »
  • Persoonlijk
  • Transparant
Thuisborg : Woningwaarde verzilveren

Thuisborg : Woningwaarde verzilveren

door Thuisborg
Wilt u onbezorgd en net zo lang als u wilt in uw eigen woonomgeving blijven wonen en dit financieel mogelijk maken zonder te verhuizen?
Er kunnen veel redenen zijn waarom u uw woning wilt verkopen terwijl u er nog een tijd in wilt blijven wonen. In veel van de gevallen die wij in de praktijk tegen komen is er sprake van een behoefte om het vermogen dat in de woningwaarde is vastgelegd, vrij te maken voor bijvoorbeeld een aanvulling op uw inkomsten.
Meer info »
  • Geld uit de stenen
  • Woningwaarde verzilveren
  • verkopen en terughuren
Financieel advies

Financieel advies

door Ledenvereniging
Breng je financiën op orde. Heb je een financiële vraag over pensioen, hypotheek of erfenis? Wil je voorbereid
zijn op een verandering in je inkomenssituatie? Maak via de ledenvereniging kennis met Van Bruggen Adviesgroep en krijg antwoord op al je vragen. Tijdens het kennismakingsgesprek bespreek je samen met de adviseur jouw persoonlijke situatie en waar je advies over wenst. Vervolgens vindt een eventueel adviesgesprek plaats.
Meer info »
  • Gratis kennismaking
  • 10% korting
  • Gratis waardebepaling
Hulp bij belastingaangifte (Huba)

Hulp bij belastingaangifte (Huba)

door KBO-PCOB
Heeft u hulp nodig bij het invullen van uw belastingpapieren? Leden van KBO-PCOB die de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt, kunnen tegen een kleine vergoeding hun aangifte laten verzorgen door een belastinginvuller van KBO-PCOB. U kunt ook hulp krijgen bij het aanvragen van zorg- en huurtoeslag. Wilt u gebruik maken van deze service? Neem contact op met uw afdeling.
Meer info »
  • Tegen kleine vergoeding
  • Door afdeling in uw buurt
  • Aangifte en toeslagen
Wegwijs in digitale belastingzaken

Wegwijs in digitale belastingzaken

door de Bibliotheek
Hulp nodig bij belastingzaken?
Het kan best lastig zijn om online belastingaangifte te doen. Of om een toeslag aan te vragen. De Bibliotheek kan je hierbij helpen. Bijvoorbeeld met een spreekuur voor belastingzaken, maar ook met een korte cursus. Vraag naar de mogelijkheden bij je eigen Bibliotheek.
Meer info »
  • Spreekuur
  • Cursus
  • Aangiftes en toeslagen
Belastingservice aan huis

Belastingservice aan huis

door Ledenvereniging
Een deskundig belastingadviseur helpt bij de belastingaangifte.
€ 55,00 - € 75,00
per uur
Meer info »
  • Deskundig belastingadvies
  • Fiscale partners gratis
  • Thuis, per post of e-mail
Belastingservice FNV

Belastingservice FNV

door FNV
Als lid van de FNV krijg je hulp bij het invullen van je belastingaangifte en toeslagen. De Belastingservice is gratis en volgens onafhankelijk onderzoek de beste van Nederland. Het invullen gebeurt op zo'n 500 locaties in Nederland.
Meer info »
  • Gratis voor leden
  • Hulp bij aangifte
  • Hulp bij toeslagen
BelastingTelefoon

BelastingTelefoon

door Ministerie van Algemene Zaken
Houd uw burgerservicenummer bij de hand
Bent u ondernemer en hebt u een RSIN/fiscaal nummer? U hebt dat nummer gekregen van de KvK. Houd dát nummer dan bij de hand. Belt u zonder burgerservicenummer of fiscaal nummer? Dan geven wij geen persoonlijke informatie of informatie over de onderneming.
Meer info »
  • Gratis
  • Informatie en advies
  • Hulp bij aangifte
Seniorenlijn ABN AMRO (coronahulp)

Seniorenlijn ABN AMRO (coronahulp)

door ABN AMRO
De coronacrisis en de maatregelen die sinds de virusuitbraak in Nederland zijn genomen, maken senioren extra kwetsbaar voor financieel misbruik.
Om te zorgen dat zij ook in deze moeilijke tijd zelfstandig financiële beslissingen kunnen nemen, kunnen seniore klanten van de bank terecht bij de Seniorenlijn van ABN AMRO. Voor persoonlijk contact bij het regelen van hun dagelijkse bankzaken.
Meer info »
  • coronahulp
Printservice als coronahulp

Printservice als coronahulp

door Alleen inkt
We zien dat mensen een printer nodig hebben, omdat ze vanuit huis moeten werken. Printers worden schaars en wij kunnen geen duizend printers opsturen, maar wel kunnen wij de printjes afdrukken. Uiteraard voor niks.
Meer info »
  • coronahulp
Logo Administratie & Geld

Budgetbeheer

door Beaufin Bewindvoering & Budgetbeheer B.V.
Budgetbeheer is een dienstverlening op contractbasis. Budgetbeheer is opgezet voor mensen die financieel niet volledig op eigen benen kunnen staan en het overzicht over de eigen financiën niet hebben. Beaufin dient dan als vangnet. Ook mensen die de eigen financiën nog wel kunnen beheren, maar dit eigenlijk niet meer willen, kunnen bij Beaufin terecht.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Middeling

door Belastingaangifteservice.nl
Misschien heb je in een bepaald jaar incidenteel een hoger inkomen gehad. Dat kan door een (éénmalige) forse nabetaling over voorgaande jaren of wanneer je bijverdient als freelancer en een goed jaar hebt gedraaid. Dan kan het zijn dat je een deel van die extra inkomsten in box 1 tegen een hoger tarief moet afrekenen. Meestal ligt dit tarief op 42% of 52%. Bij een sabbatical, ontslaguitkering, ondernemerschap kan daarom middeling van inkomen interessant zijn.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Thuisadministratie (Paperclip)

door PuurZuid
Getrainde vrijwilligers helpen u thuis met het (leren) begrijpen en ordenen van papieren. Ook bieden de vrijwilligers hulp bij het doen van eenvoudige aanvragen en het bellen met instanties. De hulp bij de thuisadministratie richt zich met name op ouderen die niet voldoende mobiel zijn en die geen mensen in hun directe omgeving hebben om hen bij de administratie te helpen. De vrijwilligers van Paperclip zijn actief in Oud-Zuid en de Rivierenbuurt
€ 0,00
per uur
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Budgetcoach

door Douwstra Financiële Dienstverlening
Heeft u schulden of financiële problemen? Als u het financiële overzicht kwijt bent en niet meer in staat bent om uw schulden op tijd af te lossen, dan wordt het tijd voor actie. Hoe eerder u het probleem aanpakt, hoe sneller er een oplossing voor u gecreëerd kan worden. Een budgetcoach kan u helpen om samen met u een duidelijk overzicht te maken van alle inkomsten en uitgaven. Niet alleen van uw maandelijkse lasten, maar ook van alle eventuele benodigde toekomstige reserveringen.
Meer info »
Logo Administratie & Geld

Thuisadministratie Dalfsen en Staphorst

door Woonstichting VechtHorst
Het project Thuisadministratie is bedoeld voor mensen, die moeite hebben hun administratie te organiseren en hierbij behoefte hebben aan een steuntje in de rug. Vrijwilligers helpen mensen om de administratie weer op orde te brengen en te houden. Ook hulp bij de aanvragen die mensen moeten doen voor bijzondere bijstand en het opruimen van bankafschriften hoort bij thuisadministratie.
Meer info »
Toon meer