|  | 
LEDENVERENIGING

Begeleiding door NS Reisassistenten

Begeleiding door NS ReisassistentenReist u met een lichamelijke beperking en heeft u hulp nodig bij het in-, over- en uitstappen? Of heeft u iemand nodig om u door het station te begeleiden? Dan kunt u gratis gebruikmaken van NS Reisassistentie. Vraag NS Reisassistentie altijd minimaal 1 uur voordat u wilt vertrekken aan. Op 127 stations in Nederland bieden we NS Reisassistentie aan.

Een opgeleide NS-medewerker of taxichauffeur helpt u daar namens NS ter plekke bij uw treinreis en op het station. In nachtnettreinen is assistentieverlening niet mogelijk.

Uw treinreis

  • U kunt assistentie aanvragen tot één uur (60 minuten) voor vertrek.
  • U meldt zich minimaal een kwartier voor vertrek op het afgesproken ontmoetingspunt.
  • De reisassistent brengt u naar het juiste perron en helpt u in de trein.
  • Aan het einde van de rit helpt een reisassistent u weer uit de trein en brengt u naar de uitgang van het station.
  • Ook met vragen kunt u bij de reisassistent terecht.
  • Doen zich onverhoopt problemen voor tijdens uw reis dan belt u.
  • Hulp bij reizen
  • Met een functiebeperking
Direct naar Begeleiding door NS Reisassistenten

Aanvullende informatie

Dekkingsgebied(en)
Nederland
Varianten
Openbaar vervoer
Voorwaarden

  • Vraag reisassistentie altijd minimaal 1 uur voor u wilt vertrekken aan.
  • Vermeld de datum, de vertrektijd en het vertrek- en aankomststation van de reis die u wilt maken.

In de boekingsbevestiging van uw reis met assistentie staat de ontmoetingsplek op uw station vermeld. Hier meldt u zich een kwartier voor vertrek. Onze medewerker helpt u bij het in-, over- en uitstappen. Hij begeleidt u naar de trein en de uitgang van het aankomststation. Voor uw (zware) bagage moet u zelf zorgen. Met vragen over uw reis kunt u uiteraard ook bij de NS Reisassistent terecht.

NS Groep N.V.

NS is actief in de wereld van het openbaar vervoer. We bevorderen het gebruik van het openbaar vervoer en houden Nederland in beweging. Onze reizigers staan in al onze activiteiten op 1, 2 en 3 en we werken voor hen aan een zo aangenaam en duurzaam mogelijke reis van deur tot deur.

Delen: 
Kloppen de gegevens niet (meer)?
Geef een wijziging door.
Kloppen de gegevens niet (meer)?
Geef een wijziging door.