Alleszelf.nl ALLESZELF.NL
 |  | 

9292 OV-reisplanner, ook voor een toegankelijke reis

9292 OV-reisplanner, ook voor een toegankelijke reisHet vertrekpunt voor je reis met het openbaar vervoer. 9292 Geeft de informatie die je nodig hebt om zorgeloos en toegankelijk je reis te maken. Naast het reisadvies op de site is er allerlei extra informatie die je helpt om je weg te vinden in het openbaar vervoer. 9292 Reist met je mee!

Met de 9292 planner plan je ook een toegankelijke reis. Dat betekent dat de planner rekening houdt met de toegankelijkheid van haltes en stations en van de voertuigen. Dat is handig als je bijvoorbeeld met een rolstoel reist, moeilijk ter been bent maar ook als je reist met een kinderwagen of zware koffers. Om een toegankelijke reis te plannen klik je in het planblok op de website of in de app bij 'Extra opties' het rolstoelsymbool aan. Daarnaast lezen we in het reisadvies voor welke haltes voorzien zijn van een blindegeleidelijn.

  • Reist met je mee
Direct naar 9292 OV-reisplanner, ook voor een toegankelijke reis

Aanvullende informatie

Dekkingsgebied(en)
Nederland
Varianten
Openbaar vervoer
Voorwaarden

Zie de site.

9292

Missie 9292
9292 is er om iedereen, makkelijk en snel, wegwijs te maken in het openbaar vervoer.
 
Visie 9292
In onze visie is er in het domein OV-informatie behoefte aan een organisatie die reizigers, overheden en OV-bedrijven verbindt. 9292 kan deze rol als geen ander vervullen. Aan de ene kant kan dat door alle reizigers in lijn met hun informatiebehoeften te helpen bij het reizen met het openbaar vervoer. Aan de andere kant door OV-bedrijven en overheden te helpen bij het uitvoeren van hun verantwoordelijkheden binnen dit domein.

Kernwaarden 9292
Wij zijn de reisinformatie-autoriteit in Nederland; de verbindende schakel tussen OV-reizigers, OV-bedrijven en verantwoordelijke overheden. Zo vervullen we een belangrijke maatschappelijke functie. Onze kernwaarden passen daarbij. Wij zijn toegankelijk, pro-actief, betrokken en verbindend. Alles wat we ondernemen, toetsen we aan deze waarden.

Op naar de toekomst...
Vandaag de dag kun je reisinformatie op vragen via de telefoon, de website en de apps. Van 12 miljoen reisadviezen per jaar via de telefoon toen naar 700 miljoen in 2016 via alle diensten samen. Ieder jaar komen er weer gebruikers bij. We vragen ons niet meer af of daar een limiet aan is. We vragen wel aan de reizigers waar ze behoefte aan hebben. Wat kunnen we verbeteren, vernieuwen of ontwikkelen? Hoe kunnen we je nog beter van dienst zijn? Want waar je ook heen gaat, 9292 reist met je mee.

Delen: 
Kloppen de gegevens niet (meer)?
Geef een wijziging door.
Kloppen de gegevens niet (meer)?
Geef een wijziging door.