Langer gezond en vitaal dankzij groente en fruit

langer gezond[Gastbijdrage] Het belang van groente en fruit wordt er vanaf jonge leeftijd al ingehamerd. Desondanks eet slechts een klein deel van de bevolking van Nederland voldoende om aan de voedingsadviezen te voldoen. Naarmate je ouder wordt is het extra belangrijk om te letten om de inname van voldoende vitamine C. Het helpt onder andere bij het ondersteunen van het immuunsysteem, de aanmaak van botten en een normale staat van de huid. Voor een groep ouderen is het lastig om aan de adviezen voor voeding te voldoen aangezien de eetlust met de jaren vaak achteruit gaat. 250 Gram groente lijkt in één keer een behoorlijke hoeveelheid. Maar met deze tips maakt u het uzelf makkelijker en helpt u uw lichaam en geest om langer gezond en vitaal te blijven.

Het drinken van sap is een gemakkelijke oplossing

Door sappen op basis van voornamelijk groente te drinken, voldoet u in één klap aan een groot deel van de voedingsadviezen. Groente is beter dan fruit omdat er veel minder suiker inzit. De beste sappen zijn op een speciale manier geperst zodat alle voedingsstoffen behouden blijven. Op happyjuicy.nl leest u hier meer over en vindt u de ideale sappen om gezonder te leven.

groente en fruitsap

Langer gezond blijven…

Wanneer we niet langer de situatie kunnen veranderen, worden we uitgedaagd onszelf te veranderen. | Viktor Frankl

Bewaar niet alle groente voor één maaltijd

In Nederland is het gebruikelijk om twee keer per dag brood te eten. Alleen het middageten of het avondeten is “warm”. Tijdens de broodmaaltijden is het ongewoon om groente te eten. Waardoor alle 250 gram voor één enkel moment overblijven. Door het te verdelen maakt u het uzelf makkelijker. Beleg brood bijvoorbeeld met plakjes komkommer of tomaat, gewoon bovenop de kaas of ander beleg.

 

Keuzehulp maaltijden & boodschappen >>

Denk iedere dag aan het eten van twee stuks fruit

Iedere dag twee keer fruit eten, is voor sommigen een behoorlijke opgave. Veel mensen hebben bijvoorbeeld zelden tot nooit fruit in huis. Probeer op een dag twee vaste momenten te kiezen om vruchten te eten. Dat kan ook best tijdens het ontbijt of de lunch zijn. Sommigen eten graag ’s avonds fruit. Hierdoor voorkomen ze een hongergevoel ’s avonds en grijpen ze niet zo snel naar minder gezonde tussendoortjes. U haalt dus meerdere voordelen uit deze gewoonte. Kies uiteraard voor fruit dat u lekker vindt. Een beetje variatie kan daarbij geen kwaad. Omdat veel vruchten nog altijd seizoensgebonden zijn ervaar je door het jaar heen behoorlijk wat variatie. Aarzel niet om een keer iets nieuws uit te proberen. Want diversiteit maakt het leven mooi.

Meer langer gezond tips

Als u meer gezonde groente en fruittips heeft, kunt u dit laten weten in een reactie onder dit artikel. Wilt u meer weten over het belang van gezond eten? Lees dan ook de  tips van een topchef en hoe voeding helpt om langer zelfstandig te blijven.

Wilt u gratis updates ontvangen zoals dit artikel over langer gezond met groente & fruit?
Klik hier en schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

[Gastauteur:] HappyJuicy heeft zich ten doel gesteld om mensen te helpen gezonder dus ook langer gezond te leven. Dan kan mede met gezonde sapjes van vers en met zorg uitgekozen verse groente en fruit uit uw eigen regio.

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

Langer en beter zelfstandig wonen
Zoek direct een dienst in de buurt of aan huis: