Zomervraag: wat heeft prioriteit voor ouderen?Er zijn in Nederland veel verschillende soorten diensten voor ouderen. Die zijn vaak niet makkelijk te vinden en al helemaal niet goed te vergelijken. Terwijl dat zo goed zou zijn als we de ‘eigen kracht’ van mensen serieus willen nemen. Zo heb ik in een vorig bericht Nederlandse maaltijdleveranciers vergeleken. Maar is dat de belangrijkste dienst om te kunnen vergelijken door ouderen? Dat wil ik graag weten: doe mee en breng uw stem uit.

Heel veel diensten

Het aantal diensten voor zelfstandig wonende ouderen is heel erg groot. Natuurlijk zijn daar de thuiszorg en huishoudelijke hulp. Maar er zijn ook bezoekdiensten, boodschappendiensten, klussendiensten, telefooncirkels, gezelschapsdiensten en administratieve diensten. En wat te denken van computerdiensten, alarmering, zorgbemiddelaars en casemanagers? U kent er vast nog meer.

Wat vindt u?

Waar denkt ú dat ouderen (en daarmee ook hun mantelzorgers en zorgverleners) het meest gebaat zijn? Oftewel: welke diensten zouden als eerste in kaart gebracht en goed vergelijkbaar moeten zijn? Daar ben ik benieuwd naar. U kunt hieronder uw stem uitbrengen.

 

Update: de poll stond open tot 31 augustus 2014; de uitkomsten staan in dit bericht.

Deel dit artikel
2 reacties op “Zomervraag: wat heeft prioriteit voor ouderen?
  1. Anoniem schreef:

    Beste Hugo,
    ik heb het gevoel dat jij mij de basis van mijn bedrijf begrijpt. De doelgroep bepaald!!!!
    ik nodig je graag voor een kennismakingsgesprek en om deel te nemen in de Cordialis Living Group.
    mvg
    Niels Hinse (initiator van CLG)

  2. Anoniem schreef:

    Beste Hugo,

    Vindbaarheid en communicatie van relevante producten en diensten is heel relevant (en moeilijk).
    Waar zijn die unieke en relevante zaken te vinden en overtreffend, hoe kunnen deze aangeschaft worden?

    Ondanks dat we met onze 100% vraag gestuurde Wuzzi Alert dienstverlening met veel zorg- en welzijnsorganisatie samenwerken, horen we geregeld dat ze ons graag eerder gevonden hadden.

    Dit heeft dan vooral te maken met de eenvoud en betaalbaarheid (v.a. 7,50 Euro per maand) van de Wuzzi Alert dienstverlening. Met 1 druk op de knop binnen of buiten staat de gebruiker sociaal of professioneel in contact, is de positie bekend en kan er op afstand met elkaar gesproken worden.

    Dit eenvoudige hulpmiddel (met achterliggende dienstverlening) zorgt voor veel vrijheid, veiligheid en rust voor zowel de gebruiker als zijn familie/ mantelzorgers/ buren. En ze beheren de complete dienstverlening zelf.

    Voor een snelle indruk zie: http://youtu.be/ZMi3cF5t7xM

    We merken in de aantallen, reacties van zowel gebruiker als naasten dat mobiel alarm heel relevant is geworden met de verschuivingen naar de WMO, alle wijk- en buurtinitiatieven en het gevoel willen hebben van (meer) veiligheid.

    Groet en succes Frank Haafs

2 Pings/Trackbacks op "Zomervraag: wat heeft prioriteit voor ouderen?"
  1. […] 14 juli t/m 31 augustus 2014 konden bezoekers van Alleszelf.nl de volgende zomervraag beantwoorden: “Welke diensten voor zelfstandig wonende ouderen zouden als eerste goed […]

  2. […] Alleszelf.nl in 2014 meerdere keren hun mening gevraagd. Zowel online als offline. In de zomer vroeg ik welke diensten prioriteit zouden moeten hebben voor ouderen. Dat leidde tot een […]

Langer en beter zelfstandig wonen
Zoek direct een dienst in de buurt of aan huis: