Nalatenschapsregistratie

U wilt later uw nabestaanden voor wat betreft de financiële en organisatorische zaken ontzorgen. De tijd na uw overlijden is namelijk al emotioneel genoeg. Het voorbereiden van uw nalatenschap scheelt namelijk enorm veel tijd, geld en energie voor uw nabestaanden. En daarnaast kunnen zaken dan zo geregeld worden zoals u ze wenst. Enkel het opstellen van een testament is niet voldoende.
ONTZORGEN VAN UW NABESTAANDEN
U kunt het uw nabestaanden makkelijker maken door uw wensen en alle verdere relevante informatie vast te laten leggen. ZEKER maakt daarbij gebruik van een Digitaal Nalatenschapsdossier. In dit persoonlijke digitale dossier worden alle van belang zijnde gegevens en documenten voor u digitaal bewaard. Vanzelfsprekend krijgt u volledig toegang tot uw eigen dossier. U ontvangt daarvoor persoonlijke inloggegevens. Mocht u overlijden dan is het voor uw erfgenamen makkelijk om inzicht te krijgen in uw wensen en belangrijke documenten.
VERSCHIL TUSSEN TESTAMENT EN NALATENSCHAPSREGISTRATIE
In een testament regelt u doorgaans de juridische en fiscale zaken voor na uw overlijden. In een nalatenschapsregistratie worden alle zaken vastgelegd rondom uw persoonlijke, financiële en juridische situatie. Al deze zaken vindt u terug in uw eigen digitaal nalatenschapsdossier. Hierbij helpen wij u om keuzes te maken. Vastgelegd worden onder andere:
• Familieverhoudingen
• Wachtwoorden (belangrijkste vastgelegd)
• Abonnementen
• Testament
• Levenstestament
• Erfbelasting
• Social media (Facebook, LinkedIn, etc.) accounts
• Uitvaart (o.a. wensen)
- Professionals
- Lid branchevereniging PBI
- 7 ZEKERheden
Direct naar NalatenschapsregistratieAanvullende informatie
Dekkingsgebied(en)
Nederland
Type
Nalatenschap
Kanalen
Loket / op locatie, Online, Via e-mail, Telefonisch, Huisbezoek
Kwaliteitslabels
- PBI – Branchevereniging Professionele Bewindvoerders en Inkomensbeheerders
BPBI behartigt de belangen van professionele bewindvoerders en inkomensbeheerders en bewaakt de kwaliteit van hun dienstverlening. Aangesloten leden voldoen aan hoge kwaliteitseisen en beoefenen hun vak op een professionele manier. Het BPBI-lidmaatschap is een kwaliteitswaarborg, zowel voor de leden als ook voor de buitenwacht.
ZEKER Financiële Zorgverlening
ZEKER Financiële Zorgverlening is een landelijk werkende organisatie met onafhankelijke beschermingsbewindvoerders. Bewindvoerders die particulieren professioneel en inzichtelijk ondersteunen bij hun privé-administratie.
Het franchiseconcept van ZEKER geeft de klant de voordelen van een persoonlijke bewindvoerder met regionale kennis (local hero) in combinatie met alle voordelen van een grote solide organisatie. Denk hierbij aan kwaliteitswaarborging, online inzage in de financiën en vervanging bij ziekte of vakantie. Ook de uitgebreide opleiding, jaarlijkse bijscholing en een interne deskundige helpdesk zijn belangrijke voordelen.
Het moet anders. Het kan anders
Omdat belangrijk overhead en randzaken door het hoofdkantoor worden verzorgd en geregeld kunnen onze bewindvoerders zich volledig focussen op de werkzaamheden voor de klant.
ZEKER Financiële Zorgverlening heeft veel ervaring op het gebied van beschermingsbewind. De explosieve groei van bewindvoerders afgelopen jaren is ten koste gegaan van de kwaliteit. Mede daarom is er begin 2014 nieuwe wetgeving van kracht geworden. De kwaliteit moet beter en dus worden er hogere eisen aan de bewindvoerder gesteld. ZEKER Financiële Zorgverlening wil daarin toonaangevend zijn. De gewenste kwaliteitsslag die de sector zo hard nodig heeft is door ons al gemaakt. Dit hebben we vertaald in 7 ZEKERheden.